Sunday, May 24, 2015

90 הרוגים בסוריה; 32 הרוגים בפקיסטן; 30 הרוגים בניגריה; 25 הרוגים בעיראק;  10 הרוגים בלוב; 7 הרוגים בתימן; 5 הרוגים באפגניסטן; 3 הרוגים במאלי; 2 טרוריסטים מוסלמים וחייל נהרגו במצרים; 2 הרוגים בסעודיה; 2 הרוגים בסומליה; 2,921 אזרחים נהרגו בסוריה בהפצצות אוויריות בשבעת החודשים האחרונים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסודאן, בניגריה, בסומליה, בתימן, במאלי, במצרים, בלוב, בסוריה, בעיראק, בלבנון, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 209 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-23 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים מקומיים בסוריה מסרו גרסאות סותרות בנוגע לשליטה באזור בעיר הארכיאולוגית תדמור. גורמים רשמיים בסוריה מסרו שהצבא הסורי עדיין שולט על חלקים גדולים מהאזור. ארגון "המדינה האסלאמית" השלים את השליטה שלו על כל מעברי-הגבול החשובים בין עיראק לסוריה. יותר מ-500 הרוגים היו בימים האחרונים רק באזור תדמור וסביבותיה בקרבות קשים ובהוצאות-להורג של נאמני המשטר הסורי. גורמים באופוזיציה הסורית מסרו על הריגתם של 2,921 אזרחים בהפצצות סוריות קשות שנערכו ב-7 החודשים האחרונים. על-פי טענותיהם, הצבא הסורי הרג יותר אזרחים מאשר טרוריסטים מוסלמים. בין ההרוגים היו 689 ילדים ו-475 נשים. קרבות נוספים עם נפגעים רבים היו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק באזור העיר קובאני, בדרעא, בחומס, בדמשק ובחאלב. הצבא הסורי ממשיך להתרכז בהגנה על העיר דמשק ובמובלעת העלווית הכוללת את העיר לטקיה. העיר דמשק נמצאת כרגע על הכוונת של ארגון "המדינה האסלאמית" משום הארגון מזהה קשיים ניכרים במאמצים של המשטר להגן על עיר הבירה. איראן ממשיכה להזרים כוח-אדם שיעי מכל המזרח-התיכון והעולם-המוסלמי כדי להגן על המשטר של אסד.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-23 במאי 2015 על הריגתם של 25 בני-אדם בסדרה של קרבות בצפון עיראק בין הצבא העיראקי לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים מקומיים בעיראק מסרו שהצבא העיראקי והמיליציות השיעיות החמושות נמצאים בעמדת-המתנה לקראת מתקפה של העיר רמאדי. פיגועים עם הרוגים ופצועים רבים היו במהלך היממה האחרונה גם באזור העיר בגדאד. רדיו "אל-ביאן" של ארגון "המדינה האסלאמית" נטל את האחריות לפיגוע שהתבצע בסעודיה יממה קודם לכן. ארגון הבטיח עוד "ימים שחורים כאלה" לממלכה הסעודית.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-23 במאי 2015 על הריגתם של 7 טרוריסטים מוסלמים שיעים בקרבות שהיו בדרום תימן נגד טרוריסטים מוסלמים סונים הפועלים באזור.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בצפון-אפריקה מסרו ב-23 במאי 2015 על הריגתם של לפחות 10 בני-אדם בקרבות שהיו באזור העיר סירט. גורמים מקומיים בלוב מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" שהצליח להשתלט לחלוטין על העיר בעזרתם של נאמני הנשיא קאדפי שחוסל באוקטובר 2011. קדאפי נולד בעיר סירט.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-23 במאי 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים וחייל אחד בשתי תקריות טרור שהיו בצפון סיני במהלך היממה האחרונה.
--
סעודיה – טרור: מקורות תקשורתיים בסעודיה מסרו ב-23 במאי 2015 על הריגתם של 2 אזרחים מירי של רקטות שנורו בידי טרוריסטים מוסלמים שיעים הפועלים באזור הגבול המשותף עם תימן.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-23 במאי 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. בין ההרוגים היה מושל מחוז שנפגע ממטען חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בפקיסטן מסרו ב-23 במאי 2015 על הריגתם של לפחות 32 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד ארגוני טרור המזוהים עם ארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב פקיסטן. בימים האחרונים נהרגו עשרות רבות של בני-אדם בפעילות צבאית יזומה של הצבא הפקיסטני באזור זה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-23 במאי 2015 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-שבאב הפועל באזור העיר מוגדישו.
--
מאלי – טרור: מקורות מקומיים בצפון מאלי מסרו ב-23 במאי 2015 על הריגתם של 3 אזרחים נוספים בקרבות בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים הפועלים בפון המדינה. גורם מקומי מסר שההרוגים היו משבטי הטוארג הפועלים נגד השלטון המרכזי של מאלי. ביומיים האחרונים נהרגו באזור זה 9 בני-אדם.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות מקומיים המסתמכים על מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-23 במאי 2015 על הריגתם של לפחות 30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" במצבע חילוץ של נשים וילדים שנלקחו כבני-ערובה בידי הארגון הפעול בצפון ניגריה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: