Friday, May 22, 2015

151 הרוגים בעיראק; 140 הרוגים בסוריה; 25 הרוגים בתימן; 25 הרוגים באפגניסטן; 19 הרוגים בלוב; 18 חיילים נהרגו בסעודיה; 12 הרוגים בניגריה; 9 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במאלי; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באלג'יריה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במצרים, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 411 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-21 במאי 2015 על הריגתם של לפחות 140 בני-אדם ביום נוסף של קרבות קשים שהיו בכל רחבי סוריה. בין ההרוגים היו כ-40 טרוריסטים מוסלמים שנפגעו במהלך הפצצות כבדות שהיו באזור העיר חאלב. גורמים מקומיים בסוריה מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" הצליח להשתלט על יותר מ-50 אחוזים מסוריה לאור שליטתו על כל אזור העיר הארכיאולוגית תדמור לאחר ימים רבים של קרבות עם הרוגים רבים מאוד משני הצדדים. מייד לאחר כיבושה של תדמור, הארגון החל בהוצאות-להורג של עשרות בני-אדם. גורמים נוספים בסוריה מסרו שהצבא הסורי שורי במצוקה גדולה לנוכח התבוסות האחרונות והנפגעים הרבים שהוא ספג בחודשים האחרונים. המודיעין הטורקי מסייע באופן ישיר לארגוני הג'יהאד הפועלים בכל רחבי סוריה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-21 במאי 2015 על הריגתם של 151 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים בבייג'י, בפלוג'ה, בתל-גאראד, בקארמה, בתל-עפאר ובמקומות נוספים. סימנים למרידה בצבא העיראקי המתפורר.
--
תימן – מלחמת אזרחים – סעודיה; מקורות תקשורתיים בתימן (המקושרים לשיעים) מסרו ב-21 במאי 2015 על הריגתם של 18 חיילים סעודים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שיעים שפעלו מהגבול התימני. כמו כן נמסר על הריגתם של 25 בני-אדם בתימן בהפצצות של הקואליציה הסעודית. (אין אישור רשמי לשתי הידיעות האלה).
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-21 במאי 2015 על הריגתם של 17 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו באזור הערים בנגאזי ובטריפולי. 2 הרוגים נוספים היו בעיר מיסרטה מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-21 במאי 2015 על הריגתם של 9 טרוריסטים מוסלמים בשתי תקריות שהיו בצפון סיני במהלך 48 השעות האחרונות.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-21 במאי 2015 על הריגתם של לפחות 25 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובפעולות צבאיות יזומות שנערכו נגד ארגון הטליבאן במהלך היממה האחרונה. גורמים תקשורתיים נוספים לא רשמיים מסרו על יותר מ-50 הרוגים במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-21 במאי 2015 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור העיר קראצ'י.
--
מאלי – טרור – צרפת: מקורות צבאיים בצרפת מסרו ב-21 במאי 2015 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית צרפתית שנערכה בצפון מאלי במהלך היממה האחרונה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-21 במאי 2015 על הריגתם של לפחות 12 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובעימותים קטלניים בין מוסלמים לנוצרים בצפון ניגריה ובמרכזה.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים רשמיים באלג'יריה מסרו ב-21 במאי 2015 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון המדינה. ביומיים האחרונים נהרגו 25 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה של אלג'יריה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: