Monday, May 11, 2015

160 הרוגים בעיראק; 110 הרוגים בסוריה; 51 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 35 הרוגים בפקיסטן; 15 הרוגים בתימן; 6 הרוגים במצרים; 100,000 פליטים חדשים בדרום-סודאן; חשש למלחמת-אזרחים במקדוניה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתאילנד, בניגריה, בתימן, בסומליה, בסודאן, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 377 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה ובלבנון מסרו ב-10 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-110 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קשים מאוד שהיו במהלך היממה הקודמת. מקורות בלבנון מסרו שמרבית ההרוגים היו באזור הר קלמון במהלך קרבות שהיו בין הצבא הסורי וארגון חיזבאללה לבין ארגוני הג'יהאד הפועלים באזור. גורמים בלבנון מסרו על הריגתם של מפקדים בכירים מארגון חיזבאללה בקרבות הללו. מקורות כורדיים מסרו על הריגתם של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" במהלך שחרורן של שתי עיירות בצפון סוריה באזור חסכה. גורמים כורדיים נוספים מסרו על כ-40 הרוגים במהלך היממה האחרונה הקרבות הללו. דוברים של "צבא סוריה החופשי" מסרו על התקפה רחבת-היקף במחוז אידליב נגד כוחות-הביטחון הנאמנים למשטר העלווי של בשאר אל-אסד.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-10 במאי 2015 על הריגתם של 160 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק. כמו כן נמסר על הריגתם של לפחות 62 בני-אדם במרד חמוש וקטלני שנערך בבית-כלא באזור העיר חאליס. בין ההרוגים היו לפחות 12 שוטרים. פיגועים וקרבות קשים היו בבגדאד, ב-הילה, בפלוג'ה וברמאדי.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים רשמיים בתימן ומקורות מקומיים מסרו ב-10 במאי 2015 על הריגתם של לפחות 15 בני-אדם בסדרה של התקפות אוויריות של הקואליציה הסעודית ובקרבות שהין בין טרוריסטים מוסלמים שיעים לטרוריסטים מוסלמים שיעים. מקורות נוספים מסרו שהמיליציה השיעית מוכנה להפסקת-אש.
--
מקדוניה – טרור אתני: מקורות רשמיים במקדוניה מסרו ב-10 במאי 2015 על הריגתם של כ-20 בני-אדם כולל 6 שוטרים מירי של טרוריסטים המזוהים עם קוסובו השכנה למקדוניה. גורמים נוספים במקדוניה מאשימים את הממשלה המרכזית בשורה שלמה של שחיתיות המעכבות את פיתחוה של המדינה.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-10 במאי 2015 על הריגתם של 3 שוטרים, 2 טרוריסטים מוסלמים ואזרח אחד בשורה של תקריות טרור שהיו במהלך היממה קודמת בצפון סיני.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-10 במאי 2015 על הריגתם של 51 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה בכל רחבי אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-10 במאי 2015 על הריגתם של 35 בני-אדם בקרבות קשים שהיו בין שתי מליציות אסלאמיות חמושות הפועלות בצפון פקיסטן.
--
דרום-סודאן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים באו"ם מסרו ב-10 במאי 2015 על יותר מ-100,000 פליטים חדשים בעקבות הקרבות הקשים של שבועות האחרונים בדרום-סודאן בין כוחות הממשלה לבין המורדים הפועלים להפלתה. כמעט 600,000 הפכו לפליטים בשנה אחרונה בשל מלחמת-האזרחים המתחוללת בסודאן. גורמים נוספים מסרו על נפגעים רבים במהלך הימים האחרונים בעקבות חידוש הקרבות בין הצדדים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: