Friday, May 29, 2015

174 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 80 הרוגים באפגניסטן; 40 הרוגים בתימן; 11 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 7 הרוגים בפקיסטן; 7 הרוגים בדרום-סודאן; שוטר נהרג במצרים; 470 גופות התגלו בתכרית שבעיראק; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסודאן, בניגריה, בסומליה, במצרים, בלבנון, במאלי, בסוריה, בעיראק, בקשמיר, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 420 הרוגים ביממה אחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-28 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהוצאות-להרוג של אזרחים שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים מקומיים בסוריה מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 20 אזרחים שנטבחו באזור תדמור בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". 20 אזרחים נוספים נהרגו בהפצצות של הצבא הסורי על מרכזי הערים. כמו כן נמסר על הריגתם של יותר מ-60 טרוריסטים מוסלמים וחיילים סורים בסדרה של קרבות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים רשמיים בסוריה מסרו שהצבא הסורי מתכנן התקפה רחבת-היקף על אזור תדמור שנכבש לאחרונה בידי ארגון "המדינה האסלאמית". כמו כן נמסר שהצבא הסורי מתכנן התקפה גדולה גם על העיר חאלב.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-28 במאי 2015 על הריגתם של 174 בני-אדם ביום נוסף של קרבות שהיו בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים צבאיים בעיראק מסרו שהמיליציות השיעיות הצליחו להשתלט על מבואותיה הדרומיים של העיר רמאדי. גורמים מדיניים בעיראק מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" הצליח להשתלט על העיר רמאדי בעזרתם של 150 לוחמים בלבד שהצליחו להניס כוח צבאי עיראקי בגדול של כ-6,000 חיילים.  שר-הבריאות העיראקי מסרו על מציאתן של 470 גופות בקבר-אחים שהתגלה באזור העיר תכרית שנכבשה בקיץ 2014 בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-28 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-40 בני-אדם בסדרה של התקפות אוויריות של הקואליציה הסעודית שנערכו על יעדים שיעיים ברחבי תימן. במהלך שלושת הימים האחרונים נהרגו בתימן יותר מ-120 בני-אדם. סביר להניח שמספר ההרוגים גבוה יותר.
--
מצרים – טרור: מקורות רשמיים במצרים מסרו ב-28 במאי 2015 על הריגתו של שוטר בכיר מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון סיני.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-28 במאי 2015 על הריגתם של 80 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בסדרה של התקפות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-28 במאי 2015 על הריגתם של 7 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. בין ההרוגים היו לפחות 3 שיעים שנרצחו בידי טרוריסטים מוסלמים סונים הפועלים במחוז קוויטה.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בסומליה מסרו ב-28 במאי 2015 על הריגתם של 11 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום סומליה.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-28 במאי 2015 על הריגתם של 7 בני-אדם בהתקפות של טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור מחוז אביי.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: