Wednesday, May 20, 2015

200 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 86 טרוריסטים מוסלמים ו-7 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 30 הרוגים בניגריה; 15 הרוגים בלוב; 11 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 6 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 3 הרוגים בניז'ר; 3 חיילים נהרגו במאלי; טרוריסט בכיר נהרג באלג'יריה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במצרים, במאלי, בדרום-סודן, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 462 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-19 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות של הצבא הסורי על מרכזי הערים ברחבי סוריה. גורמים נוספים בסוריה ובלבנון מסרו על קרבות קשים נוספים עם נפגעים רבים שהיו באזור הרי קלמון. כמו כן נמסר שארגוני הג'יהאד ממשיכים בכיבושיהם לעבר המובלעת העלווית. גורמים נוספים מסרו שהצבא הסורי השתמש פעם נוספת בפצצות המכילות גז כלור, וכי נפגעו עשרות רבות של אזרחים.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים מקומיים בעיראק מסרו ב-19 במאי 2015 על הריגתם של 55 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". לאורך כל היממה האחרונה נמסר על כ-100 בני-אדם – אזרחים חיילים ושוטרים – שהוצאו-להורג בידי אנשי ארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בעיר רמאדי. כמו כן נמסר על הריגתם של יותר מ-45 טרוריסטים מוסלמים בהפצצות של הקואליציה האמריקאית הפועלת בעיראק. הבריחה מהעיר רמאדי נמשכת. ביקורת קשה נגד הצבא העיראקי שנמלט מהקרבות שהיו בעיר ראמדי. איראן "התנדבה" לסייע לצבא העיראקי בכיבושה מחדש של רמאדי.  גורמים נוספים בעיראק מסרו שכ-3,000 אנשי מיליציה שיעית נמצאים ליד העיר רמאדי לקראת כניסה לקרב נגד ארגון "המדינה האסלאמית". עוד נמסר על מאות בני-אדם שעדיין נעדרים בשל הקרבות שהיו באזור רמאדי.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-19 במאי 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מתאבד שפעל במזרח לוב. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 חיילים בקרבות עם טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור העיר בנגאזי. 12 בני-אדם נוספים נהרגו בקרבות קשים שהיו בדרום לוב בין שני ארגוני טרור אסלאמיים הפועלים באזור.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-19 במאי 2015 על הריגתם של 11 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אנסר בית אל-מקדס" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-19 במאי 2015 על הריגתם של 86 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן. גורמים צבאיים באפגניסטן מסרו כי במהלך השבוע האחרון נהרגו יותר מ-250 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית רחבת-היקף שנערכה בכל רחבי אפגניסטן. עוד נמסר על הריגתם של 7 בני-אדם מפיגוע של טרוריסט מוסלמי מתאבד שפעל בדרום אפגניסטן.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-19 במאי 2015 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בצפון-מערב פקיסטן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים אפריקאים מסרו ב-19 במאי 2015 על הריגתם של לפחות 30 בני-אדם ועל חטיפתם של נשים אחדות בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בגבול המשותף בין ניגריה לניז'ר.
--
ניז'ר – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניז'ר מסרו ב-19 במאי 2015 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד מבריחים העוסקים בהברחות של נשק ואמצעי-לחימה.
--
מאלי – טרור: מקורות רשמיים במאלי מסרו ב-19 במאי 2015 על הריגתם של 3 חיילים מירי של טרוריסטים מוסלמים משבטי הטוארג הפועלים בצפון מאלי.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים רשמיים באלג'יריה מסרו ב-19 במאי 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בכיר מארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום אלג'יריה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: