Wednesday, May 13, 2015

83 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 70 הרוגים בסוריה; 70 הרוגים בתימן; 60 הרוגים בדארפור; 55 הרוגים בעיראק; 10 הרוגים בפקיסטן; 9 חיילים נהרגו במאלי; 3 הרוגים נוספים בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 2 חיילים נהרגו בקמרון; הרוג בסעודיה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, בתימן, בלוב, בסודאן, בניגריה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 363 הורגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-12 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה אורכה מאוד של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בכל רחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות מקומיים מסרו על קרבות עם נפגעים רבים בהרי קלמון, ליד הגבול עם לבנון, במחוז אידליב, בדיר אל-זור, בדרעא, באזור העיר קובאני, בחסכה, בדרעא, באזור דמשק ובחומס. בעיר חאלב נהרגו לפחות 40 בני-אדם בהפצצה אווירית של הצבא הסורי.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-12 במאי 2015 על הריגתם של 55 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים באזור סינג'אר, תל-עפאר, רמאדי, ופלוג'ה.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן ובמפרץ מסרו ב-12 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של הפצצות אוויריות של הקואליציה הסעודית שנערכו באזור צנעא במהלך היממה הקודמת. גורמים מקומיים מסרו על פיצוץ ענק של מחסן נשק שנגרם בשל ההפצצות הסעודיות. עוד נמסר על פציעתם של יותר מ-250 נוספים שנפצעו באירוע. בתימן הוחלט על הפסקת-אש.
--
סעודיה – טרור – תימן: מקורות רשמיים בסעודיה מסרו ב-12 במאי 2015 על הריגתו של אזרח סעודי מירי של פצצות מרגמה שנורו בידי טרוריסטים מוסלמים שיעים שפעלו מתימן באזור הגבול המשותף במחוז סעדה.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-12 במאי 2015 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום תימן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-12 במאי 2015 על הריגתם של 83 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון במחוזות אחדים ברחבי המדינה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-12 במאי 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות בין מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות ברחבי פקיסטן.
--
סודאן – טרור – דארפור: מקורות תקשורתיים רשמיים בסודאן מסרו ב-12 במאי 2015 על הריגתם של 60 בני-אדם בהתקפה של מיליציות מוסלמיות על כפרים באזור דרום חבל דארפור. גורמים נוספים מסרו על הרס רב של רכוש פרטי וציבורי בשל ההתקפה הקטלנית.
--
קמרון – טרור אסלאמי:מקורות צבאיים בקמרון מסרו ב-12 במאי 2015 על הריגתם של 2 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו באזור הגבול המשותף עם ניגריה.
--
מאלי – טרור: מקורות רשמיים במאלי מסרו ב-12 במאי 2015 על הריגתם של 9 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-קאעידה" הפועלים בצפון המדינה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: