Tuesday, May 12, 2015

250 הרוגים בעיראק; 130 הרוגים בסוריה; 26 הרוגים בניגריה;  25 הרוגים בפקיסטן; 25 הרוגים בתימן; 10 הרוגים באפגניסטן; 2 חיילים נהרגו בסומליה; 2 חיילים נהרגו בקשמיר; טרוריסט מוסלמי נהרג בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; קצין-ימי טורקי נהרג בלוב; סטודנט נהרג בלוב; הרוג בדארפור; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסומליה, בתימן, בסודאן, בניגריה, במצרים, במאלי, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 472 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-11 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-130 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קשים מאוד שהיו במחוז אידליב ובאזור הרי קלמון עד לגבול עם לבנון. הצבא הסורי השקיע מאמץ רב לבלום את ההתקפות של ארגוני הג'יהאד על בית-חולים במחוז אידליב בו נצורים נאמני המשטר. על-פי הערכות אחדות במהלך הימים האחרונים נהרגו יותר מ-200 בני-אדם רק באזור זה. לאורך על היממה האחרונה נרשמו עשרות אירועים קטלניים גרמו לנפגעים רבים נוספים. גורם תקשורתי בלבנון מסרו כי במהלך הקרבות שהיו בהרי קלמון נהרגו ביממה האחרונה 2 מפקדים בכירים מארגון "ג'בהת אל-נוסרה".
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-11 במאי 2015 על הריגתם של 250 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים, בקרבות, בהפצצות אוויריות ובהוצאות-להרוג שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים צבאים מסרו שמרבית ההרוגים במהלך היממה האחרונה היו טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון. מנגד, מקורות אחרים מסרו שהצבא הסורי והמיליציות השיעיות אינם מצליחים להתמודד עם אנשי ארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בכל צפון עיראק.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים שונים ומקורות אזרחיים פרטיים מסרו ב-11 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-25 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות של הקואליציה הסעודית שנערכו במחוז אביאן ובאזור הגבול בין תימן לסעודיה. כמו כן נמסר על נפגעים רבים בקרבות בין המיליציות השיעיות למיליציות הסוניות הפועלות באזורי הערים עדן וצנעא. הכוחות השיעים בתימן פרסמו סרטון בו נראה הפלתו של מטוס קרב אף-16 מרוקאי שהשתתף בהפצצות אוויריות במסגרת הקואליציה הסעודית הפועלת בתימן.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-11 במאי 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בכיר מארגון "אל-קאעידה" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום תימן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-11 במאי 2015 על הריגתם של לפחות 10 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד ארגון הטליבאן. בין ההרוגים היו לפחות 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן שניסו לתקוף מתחם מודיעיני של הצבא האפגאני הנמצא במערב אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים ומקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-11 במאי 2015 על הריגתם של 25 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו במהלך היממה האחרונה ברחבי פקיסטן. בין ההרוגים היו לפחות 17 בני-אדם שנפגעו בקרבות נוספים בין שתי מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות בצפון פקיסטן. עד כה נהרגו לפחות 50 בני-אדם בקרבות הללו ביומיים האחרונים.
--
סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-11 במאי 2015 על הריגתו של אדם אחד בדארפור מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום החבל.
--
לוב – טרור – טורקיה: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-11 במאי 2015 על הריגתו של קצין טורקי מירי שנעשה לעבר ספינת-סוחר טורקית ששטה מול חופי העיר טוברוק. 3 מלחים נוספים נפצעו באירוע.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים במקומיים בניגריה מסרו ב-11 במאי 2015 על הריגתם של 26 בני-אדם בשורה של תקריות טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "בוקו חראם". בין ההרוגים היו לפחות 12 טרוריסטים מוסלמים חברי ארגון "בוקו חראם" הפועל בצפון ניגריה. גורמם מקומי מסר שקיים חשש כבד לגורלם של עשרות בני-אדם נוספים בעקבות סדרת ההתקפות שנערכו בצפון ניגריה במהלך היממה האחרונה.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-11 במאי 2015 על הריגתם של 2 חיילים מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בדרום סומליה באזור עיר-הנמל קיסמאיו.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים רשמיים בהודו מסרו ב-11 במאי 2015 על הריגתם של 2 חיילים מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור חבל קשמיר.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: