Wednesday, May 6, 2015

125 חיילים נהרגו בדרום-סודאן; 106 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 70 הרוגים בניגריה; 45 הרוגים באפגניסטן; 10 הרוגים בתימן; 4 הרוגים בפקיסטן; 3 הרוגים בסומליה; 3 הרוגים בסעודיה; 5 חיילים סעודים נחטפו בידי טרוריסטים מוסלמים שיעים; פיגועים וקרובת נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסומליה, בתימן, במצרים, בלבנון, בניגריה, בסודאן, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 466 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-5 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות שהיו בעיקר בין כוחות-הביטחון של סוריה לבין טרוריסטים מוסלמים מארגוני הג'יהאד הפועלים בצפון סוריה ובמזרח המדינה. גורמים מקומיים מסרו על נפגעים רבים נוספים בהפצצות אוויריות ובהפגזות שנערכו על ערים אחדות ברחבי המדינה. גורמים תקשורתיים בלבנון מסרו שהצבא הסורי שרוי במצב נואש בעיקר באזור הרי קלמון. מקורות בלבנון מסרו על הריגתם של 12 טרוריסטים מוסלמים מארגון חיזבאללה בקרבות שהיו באזור הגבול המשותף בין סוריה ללבנון.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-5 במאי 2015 על הריגתם של 106 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין הצבא העיראקי לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים צבאיים בעיראק מסרו על הריגתם של יותר מ-50 טוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהתקפה אחת שנערכה במחוז סאלחאדין.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים במקומיים בתימן מסרו ב-5 במאי 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות של הקואליציה הסעודית ובקרבות בין טרוריסטים מוסלמים שיעים לבין טרוריסטים מוסלמים סונים. מקורות מקומיים נוספים מסרו על בריחה המונית של תושבים מהעיר עדן בעקבות התקדמותן של המיליציות השיעיות הנתמכות בידי איראן.
--
סעודיה – טרור – תימן: מקורות תקשורתיים בסעודיה מסרו ב-5 במאי 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של פצצות מרגמה שנורו מהשטח התימני בידי טרוריסטים מוסלמים שיעים (החות'ים). כמו כן נמסר על חטיפתם של 5 חיילים סעודים במהלך ההתקפה. גורמים נוספים מסרו שהמיליציה השיעית הצליחה להשתלט על שטחים בתוך סעודיה  באזור נג'ראן. השלטונות הסעודים הורו לסגור את כל בתי-הספר באזור בשל ההתקפה. מקורות נוספים מסרו שכלי-טיס סעודים הותקפו באזור זה בידי המיליציות השיעיות. סעודיה מופתעת מאוד מהיכולות הצבאיות שהפגינו השיעים בהתקפה הזו.
--
דרום-סודאן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים אופוזיציוניים בדרום-סודאן מסרו ב-5 במאי 2015 על הריגתם של 125 חיילים של ממשלת דרום-סודאן בקרבות קשים מאוד שנערכו עם מורדים הפועלים להפלת הממשלה המרכזית.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-5 במאי 2015 על הריגתם של 27 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון. כמו כן נמסר על הריגתם של 18 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון. מקור נוסף מסר שההרוגים היו שוטרים.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-5 במאי 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים בכל רחבי פקיסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-5 במאי 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שנערכה במחוז האוטונומי פונטלנד.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-5 במאי 2015 על הריגתם של 70 בני-אדם כולל אזרחים, טרוריסטים מוסלמים וחיילים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במרכז ניגריה נגד טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "בוקו חראם". גורמים מקומיים מסרו שהמבצע הצבאי נמשך כבר ימים אחדים באזור זה. כמו כן נמסר שגורמים אזרחיים בניגריה הטילו את  האחריות על הצבא הניגרי בנוגע להרג אזרחים במהלך המבצע הצבאי. עוד נמסר שקיים חשש כבד מאוד שמספר ההרוגים יעלה מאוד במהלך הימים הקרובים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: