Thursday, May 28, 2015

223 הרוגים בעיראק; 200 הרוגים בסוריה; 42 הרוגים בתימן;  36 הרוגים בניגריה;  10 הרוגים באפגניסטן; 5 הרוגים בדארפור; 3 שוטרים נהרגו בפקיסטן; 2 הרוגים בסעודיה; ארגוני הג'יהאד בסוריה מתכוננים לקראת הרחבת הקרבות לאזור לטקיה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, במצרים, בתימן, בסודאן, במאלי, בסומליה, בסוריה, בעיראק, בקשמיר, באפגניסטן ובפקיסטן; סה"כ 521 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-27 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-200 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות של הצבא הסורי שנערכו במקומות אחדים ברחבי סוריה. בין ההרוגים היו לפחות 140 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שנפגעו בהתקפה אווירית קשה של הצבא הסורי שנערכה בעיקר באזור העיר אל-ראקה. מקורות נוספים מסרו שבין ההרוגים היו יותר מ-20 חיילים וכ-40 אזרחים שנפגעו במהלך היממה האחרונה. גורמים בסוריה מסרו שהצבא הסורי מתכנן מהלך צבאי רחב במטרה לכבוש מחדש את כל אזור העיר חאלב. מידע נוסף נמסר על כך שהצבא הסורי מתכנן גם מהלך צבאי רחב באזור תדמור. מקורות ערביים מסרו שארגוני הג'יהאד מתחילים לרכז כוחות לקראת העברת הקרבות לאזור לטקיה. מקורות בלבנון מסרו על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון חיזבאללה וכן על הריגתם של 30 טרוריסטים מוסלמים מארגון ג'בהת אל-נוסרה במהלך קרבות שהיו ביממה האחרונה באזור הרי קלמון. מקור תקשורתי בארגון חיזבאללה מסר שהארגון הצליח לחסל את הנוכחות של ארגון "ג'בהת אל-נוסרה" בהרי קלמון.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-27 במאי 2015 על הריגתם של 223 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות קטלניים מאוד שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות קשים מאוד שהיו באזור העיר סמרה, בסינג'ר, בבייג'י, בכירכוך ובאזור העיר מוסול. מרבית ההרוגים במהלך היממה האחרונה היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים כורדיים מסרו על עשרות רבות של הרוגים באזור מחוז סאלח אל-דין, בעיר סמרה, שם נהרגו לפחות 130 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות נוספים מסרו שציוד צבאי מתוחכם בכמות גדולה מאוד נפלה לידיהם של אנשי ארגון "המדינה האסלאמית" בעקבות המפלה של הצבא העיראקי באזור העיר רמאדי.
--
תימן – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-27 במאי 2015 על הריגתם של 42 בני-אדם בהתקפה אווירית נוספת של הקואליציה הסעודית. מקורות נוספים מסרו שההתקפות הסעודיות התבצעו לאורך כל היממה האחרונה במוקדים רבים ברחבי תימן. דובר רפואי בעיר צנעא מסר על הפצצות קשות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי העיר שגרמו להריגתם של יותר מ-40 בני-אדם ולפציעתם של כ-100 נוספים.
--
סעודיה – טרור: מקורות תקשורתיים במפרץ מסרו ב-27 במאי 2015 על הריגתם של 2 בני-אדם ועל פציעתם של 7 נוספים מירי של רקטות שנורו לעבר סעודיה מהשטח התימני בידי טרוריסטים מוסלמים שיעים.
--
אפגניסטן – טרור - טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-27 במאי 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של פיגועים שהיו במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו 4 טרוריסטים מוסלמים שביצעו פיגוע אזור העיר קאבול.
--
פקיסטן – טרור: מקורות שמיים בפקיסטן מסרו ב-27 במאי 2015 על הריגתם של 3 שוטרים מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן הפקיסטני".
--
סודאן – דארפור: מקורות מקומיים בסודאן מסרו ב-27 במאי 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם מירי של טרוריסטים מקומיים הפועלים בדרום חבל דארפור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-27 במאי 2015 על הריגתם של לפחות 36 בני-אדם בסדרה אורכה של התקפות שנערכו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" וכן בהתקפות של מיליציות מוסלמיות חמושות הפועלות במרכז ניגריה. מקורות צבאיים בניגריה מסרו על כ-500 בתים שהועלו באש במהלך ההתקפה של ארגון "בוקו חראם". מקורות נוספים מסרו על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם ביומיים האחרונים בסדרה של התקפות קטלניות של הארגון.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: