Tuesday, May 19, 2015

138 הרוגים בעיראק; 130 הרוגים בסוריה; 31 טרוריסטים מוסלמים שיעים נהרגו בתימן; 30 הרוגים בדרום-סודאן; 10 טרוריסטים מוסלמים וחייל נהרגו בניגריה; 8 הרוגים באפגניסטן; 6 הרוגים בפקיסטן; 2 הרוגים בדארפור; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בלוב, בסודאן, בדרום-סודאן, בניגריה, במאלי, בלבנון, בסוריה, בעיראק, במצרים, באפגניסטן ובפקיסטן; סה"כ 356 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-18 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-130 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קטלניים שהיו בעיקר באזור הרי קלמון ובאזור תדמור. מקורות נוספים בסוריה מסרו על קרבות קשים מאוד שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה שגרמו לנפגעים רבים בקרב כל הצדדים הלוחמים בסוריה. גורמים נוספים בסוריה מסרו שרק באזור העיר תדמור נהרגו לפחות 300 בני-אדם בקרבות של הימים האחרונים. לאורך כל היממה האחרונה נמסר על עשרות אזרחים הרוגים באזור מחוז אידליב וכן על הוצאות-להורג של אזרחים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-18 במאי 2015 על הריגתם של 138 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות קשים שהיו בעיקר באזור העיר רמאדי. מקורות נוספים מסרו על בריחה מבוהלת של הצבא העיראקי מהעיר רמאדי. כמו כן נמסר על כמות עצומה של נשק אמריקאי שנפל פעם נוספת לידי ארגון "המדינה האסלאמית". עשרות-אלפי בני-אדם נמלטו מהעיר בימים האחרונים. עוד נמסר על אונס, טבח וביזה שהיו באזור כולו בעקבות ניצחונותיו של ארגון "המדינה האסלאמית". הצבא העיראקי שרוי בבהלה גדולה לנוכח הכישלון לשמור על העיר רמאדי. התוכניות לכבוש את העיר מוסול נדחו לפי שעה. גורמים נוספים בעיראק מסרו שהמיליציות השיעיות החמושות מתכוננות להיכנס לקרב בעיר רמאדי – המשמעות היא, טבח נוסף של מאות אזרחים נוספים.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-18 במאי 2015 על הריגתם של 31 טרוריסטים מוסלמים שיעים בקרבות עם ארגון אל-קאעידה הפועל בדרום המדינה. גורמים רשמיים בתימן האשימו את השיעים בכישלונה של הפסקת-האש שהוכרזה לפני ימים אחדים.
--
דרום-סודאן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים הקשורים למורדים בדרום-סודאן מסרו ב-18 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-30 חיילים של ממשלת המרכזית במהלך קרבות שהיו בצפון המדינה באזור העיר מאלאקאל המשמשת בירה של המחוז העשיר בנפט.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-18 במאי 2015 על הריגתם של 8 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן שנערכה בדרום אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-18 במאי 2015 על הריגתם של לפחות 6 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים בכל רחבי פקיסטן. כמו כן נמסר שבין ההרוגים היו 2 טרוריסטים מוסלמים שחוסלו בידי כוחות-הביטחון של פקיסטן במהלך ניסיון לבצע פיגוע טרור.
--
סודאן – טרור – דארפור: מקורות תקשורתיים בדארפור מסרו ב-18 במאי 2015 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון של סודאן שפעלו בדרום חבל דארפור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-18 במאי 2015 על הריגתם של לפחות 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ניגריה. כמו כן נמסר שבפעילות הזו נהרג חייל ניגרי אחד. גורמים צבאיים בניגריה מסרו שהמבצע הצבאי הגדול נגד ארגון "בוקו חראם" נמשך בכל צפון ניגריה גם בימים אלה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: