Saturday, May 23, 2015

120 הרוגים בסוריה; 70 הרוגים בעיראק; 25 הרוגים בסעודיה בפיגוע התאבדות; 25 הרוגים בניגריה; 15 הרוגים בתימן; 15 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 11 הרוגים באפגניסטן; 6 הרוגים במאלי; שוטר נהרג במצרים; עיתונאי נרצח בדרום-סודאן; טרוריסט מוסלמי נהרג בפיליפינים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בסודאן, בניגריה, בסומליה, בלוב, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בקניה, באפגניסטן ובפקיסטן; סה"כ 290 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-22 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קשים ושל כישלונות קשים של הצבא הסורי שהיו באזור תדמוד, אידליב, חומס ודמשק. גורמים מקומיים מסרו על בריחה של חיילים סורים מאזור העיר אידליב וכן על הוצאות-להורג של אזרחים רבים במוקמות בהם שולטים אנשי ארגון הטרור "המדינה האסלאמית". במקומות אחדים ברחבי סוריה מצבו של הצבא הסורי מוגדר כנואש. ברחבי סוריה מתחולל טבח קשה – מעט מאוד מכך מגיע לתקשורת הבינלאומית.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-22 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". הארגון משלים את שליטתו של העיר ראמדי. מרבית האנשים שהיו מזוהים עם המשטר השיעי הוצאו-להורג. גורם תקשורתי המזוהה עם השיעים בעיראק מסר על עשרות רבות של הרוגים מארגון "המדינה האסלאמית" במהלך היממה האחרונה. הארגון השתלט על עיר נוספת במחוז אל-אנבר – גם במקרה הזה נמסר על עשרות אזרחים וטרוריסטים שנהרגו במהלך הקרבות על העיר.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים לא רשמיים בתימן מסרו ב-22 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-15 בני-אדם בסדרה נוספת של הפצצות אוויריות של הקואליציה הסעודית.
--
סעודיה – טרור: מקורות תקשורתיים במפרץ-הפרסי מסרו ב-22 במאי 2015 על הריגתם של 25 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע במסגד שיעי הנמצא במזרח סעודיה. גורמים מקומיים האשימו את ארגון אל-קאעידה בביצוע הפיגוע. כ-60 בני-אדם נוספים נפצעו בפיגוע.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-22 במאי 2015 על הריגתו של שוטר מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר קהיר.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-22 במאי 2015 על הריגתם של 11 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובעימותים קטלניים שהיו בין כוחות-הביטחון של אפגניסטן לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. גורמים צבאיים מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בפקיסטן מסרו ב-22 במאי 2015 על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון-מערב פקיסטן.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-22 במאי 2015 על הריגתם של 6 אזרחים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שפעלו בצפון מאלי.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים דרום-סודאן מסרו ב-22 במאי 2015 על רציחתו של עיתונאי מקומי בידי טרוריסטים מקומיים הפועלים נגד הממשלה המרכזית של דרום-סודאן.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-22 במאי 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי שהיתקלות עם כוחות-הביטחון של הפיליפינים הפועלים בדרום המדינה. ההרוג היה חשוד בחטיפתם של אזרחים זרים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: גורמים מקומיים במזרח ניגריה ליד הגבול עם קמרון מסרו ב-22 במאי 2015 על הריגתם של לפחות 25 בני-אדם בסדרה של מעשי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור למרות העוצר שהוטל בידי כוחות-הביטחון של ניגריה.

==
ד"ר יוחאי סלע

No comments: