Sunday, May 3, 2015

90 הרוגים בסוריה; 65 הרוגים בעיראק; 57 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 25 הרוגים בפקיסטן; 10 הרוגים בתימן; 4 הרוגים בפיליפינים; 3 הרוגים בלוב; הרוג במאלי; הרוג בדארפור; 2,230 הרוגים בסוריה חודש אפריל 2015; 230 הרוגים בניז'ר בשבוע שעבר;  234 ילדות ונשים שוחררו בניגריה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, במאלי, במצרים, בלבנון, בתימן, בסומליה, בסודאן, בסוריה, בעיראק, בקווקז, באפגניסטן ובפקיסטן; סה"כ 256 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-2 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות של הקואליציה האמריקאית הפועלת נגד ארגון "המדינה האסלאמית". גורמים מקומיים מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 52 אזרחים שנפגעו בהפצצות של הקואליציה האמריקאית שנערכו בצפון סוריה. כמו כן נמסר על הרוגים נוספים רבים בפיגועים ובקרבות שהיו באזור דרעא ובאזור העיר חומס. גורמים באופוזיציה הסורית מסרו על הריגתם של 2,230 בני-אדם בחודש אפריל 2015.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-2 במאי 2015 על הריגתם של 65 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים מסרו על קרבות בבייג'י, פלוג'ה ובאזור קארמה שם נהרגו עשרות טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". על-פי ההודעות הצבאיות סביר להניח שאזור קארמה עדיין לא נמצא בשליטת הצבא למרות הריגתם של מאות טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון. כמו כן נמסר מפי דוברים כורדים על הריגתם של לוחמים אחדים בקרבות עם אנשי ארגון "המדינה האסלאמית". עוד נמסר שארגון "המדינה האסלאמית" הוציא-להורג כ-300 יזידים בעיר מוסול (אך עדיין אין לכך אישור מגורם רשמי בעיראק).
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים מקומיים בתימן מסרו ב-2 במאי 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בהפצצות אוויריות של הקואליציה הסעודית על יעדים הקשורים למיליציה השיעית. גורמים נוספים בתימן מסרו שמאז שהחלה ההתקפה הסעודית נהרגו יותר מ-1,250 בני-אדם ונפצעו יותר מ-5,000 בני-אדם נוספים.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-2 במאי 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של רקטה שנורתה לעבר מרכז רופאי הנמצא בעיר בנגאזי בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-2 במאי 2015 על הריגתם של 57 בני-אדם בסדרה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו במהלך היממה האחרונה נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים וצבאיים בפקיסטן מסרו ב-2 במאי 2015 על הריגתם של לפחות 25 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור ובפעולות צבאיות יזומות שנערכו ברחבי פקיסטן במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו אזרחים, חיילים, שוטרים וטרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-2 במאי 2015 על הריגתו של אדם אחד באירוע של לקיחת בני-ערובה שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם שבטי הטוארג הפועלים בצפון מאלי.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-2 במאי 2015 על שחרורן של 234 ילדות ונשים שהיו מוחזקות בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם". עדיין לא נמסר על מספר הנפגעים בפעולות הללו של הצבא הניגרי.
--
ניז'ר – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניז'ר מסרו ב-2 במאי 2015 כי בהתקפה שנערכה בדרום המדינה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" נהרגו 156 טרוריסטים מוסלמים, 46 חיילים ו-28 אזרחים – סה"כ בהתקפה אחת נהרגו 230 בני-אדם. כמו כן נמסר שגורמים ממשלתיים רשמיים בניז'ר הורו לכול האזרחים להתפנות מהאזור הנמצא כרגע בשליטה חלקית של ארגון "בוקו חראם".
--
סודאן – טרור – דארפור: מקורות תקשורתיים במקומיים בדארפור מסרו ב-2 במאי 2015 על הריגתו של אדם אחד מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום חבל דארפור.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בפיליפינים מסרו ב-2 במאי 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של קרבות בין שתי מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות בדרום המדינה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: