Sunday, May 10, 2015

149 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 25 הרוגים באפגניסטן; 5 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים בניגריה; 4 הרוגים במצרים; 2 הרוגים בדארפור; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפיליפינים; פוליטיקאי נהרג בסומליה; 725 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים בששת החודשים האחרונים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בלוב, בסומליה, בסודאן, במצרים, בלבנון, בניגריה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 293 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות נוספים בסוריה מסרו ב-9 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם – רובם טרוריסטים מוסלמים וחיילים – בסדרה ארוכה מאוד של קרבות שהיו בצפון סוריה ובמזרחה בעיקר באזור דיר אל-זור. מקורות נוספים מסרו על נפגעים רבים מאוד בעשרות מקומות בהם היו קרבות ברחבי המדינה. גורמים בלבנון מסרו שהצבא הסורי וארגון חיזבאללה הצליחו להשתלט על העיירה ג'ובה ליד הגבול הלבנוני לאחר קרבות קשים מאוד שהיו בימים האחרונים.  ארה"ב מאשימה את סוריה בשימוש בנשק כימי נגד אזרחים.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-9 במאי 2015 על הריגתם של 149 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים מאוד ובקרבות קשים שהיו בצפון עיראק. גורמים צבאיים מסרו שמרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות נוספים מסרו שכ-1,000 אנשי שבט סוני בצפון עיראק הצטרפו לארגון "המדינה האסלאמית". כמו כן נמסר שהצבא העיראקי מנהל מלחמה רשלנית מאוד נגד ארגון "המדינה אסלאמית".
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-9 במאי 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם כולל שוטר אחד בעקבות היתקלות בין כוחות הביטחון לבין אנשי תנועת "האחים המוסלמים". כמו כן נמסר מפי גורמים צבאיים רשמיים על הריגתם של 725 טרוריסטים מוסלמים בששת החודשים האחרונים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-9 במאי 2015 על הריגתם של לפחות 25 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי ובהתקפות צבאיות יזומות נערכו נגד ארגון הטליבאן במהלך היממה האחרונה. מקור נוסף מסר שכ-15 מההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-9 במאי 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים בפקיסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-9 במאי 2015 על הריגתו של חבר-פרלמנט מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב".
--
סודאן – טרור – דארפור: מקורות תקשורתיים מקומיים בסודאן מסרו ב-9 במאי 2015 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום חבל דארפור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-9 במאי 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה. כמו כן נמסר על פציעתם של 12 תלמידים בניסיון של הארגון לבצע טבח נוסף קטלני נוסף בבית-ספר מקומי.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-9 במאי 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אבו סיאף" בהיתקלות עם כוחות הביטחון הפועלים בדרום המדינה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: