Friday, May 8, 2015

132 הרוגים בעיראק; 120 הרוגים בסוריה; 63 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 50 הרוגים בתימן; 40 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 6 הרוגים בפקיסטן; 6 הרוגים במאלי; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפיליפינים; 2 שוטרים נהרגו במצרים; 2 הרוגים בתאילנד בפיגוע אסלאמי; 2 הרוגים בלוב; פוליטיקאי נהרג בסומליה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקווקז, בפיליפינים, בלבנון, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בלוב, בסוריה, בעיראק, במצרים, באפגניסטן ובפקיסטן; סה"כ 429 הרוגים במהלך היממה האחרונה; 
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות נוספים בלבנון מסרו ב-7 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים מאוד שהיו באזור הרי קלמון ליד הגבול עם לבנון, וכן בקרבות שהיו בין הכוחות הכורדיים לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה אסלאמית" הפועלים באזור העיר חסכה. גורמים כורדיים מסרו על הריגתם של 16 לוחמים באזור הזה. מקורות בלבנון מסרו על הריגתם של עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים מארגוני הג'יהאד בקרבות קשים נגד הצבא הסורי. גורמים מקומיים בסוריה מסרו על הצלחותיו של הצבא הסורי מול ארגוני הג'יהאד ביממה אחרונה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עיראק מסרו ב-7 במאי 2015 על הריגתם של 132 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות רבים שהיו בין כוחות הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון המדינה.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים מקומיים בתימן מסרו ב-7 במאי 2015 על הריגתם של 50 בני-אדם – רובם אזרחים – בקרבות שהיו באזור העיר עדן בין טרוריסטים מוסלמים שיעים לבין טרוריסטים מוסלמים סונים. השיעים הצליחו לכבוש נקודות אסטרטגיות בעיר עדן במהלך היממה האחרונה. סעודיה הכריזה על הפסקת-אש הומניטארית לחמישה ימים בתימן.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות רשמיים בלוב מסרו ב-7 במאי 2015 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של טילים שנורו לעבר העיר בנגאזי בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית".
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-7 במאי 2015 על הריגתם של 2 שוטרים מירי של מבריחים שפעלו בצפון סיני עבור ארגוני טרור הפועלים באזור.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-7 במאי 2015 על הריגתם של 63 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה ביממה האחרונה. גורמים צבאיים נוספים מסרו על פציעתם של רבים אחרים וכן על תפיסה של אמצעי-לחימה רבים שהיו ברשות ארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-7 במאי 2015 על הריגתם של 6 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו במהלך היממה אחרונה ברחבי פקיסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-7 במאי 2015 על הריגתו של סגן ראש-עיריית מוגדישו מירי של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור מוגדישו.
--
ניגריה – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בניגריה מסרו ב-7 במאי 2015 על הריגתם של עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" במהלך מבצע צבאי נרחב שבמהלכו נהרסו 7 בסיסי טרור של הארגון הפועל בצפון ניגריה. מקורות מקומיים מסרו על יותר מ-40 טרוריסטים מוסלמים שנהרגו במהלך היממה האחרונה. גם במהלך היממה האחרונה שוחררו עוד עשרות נשים וילדים שהיו מחוזקים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
--
מאלי – טרור: מקורות רשמיים במאלי מסרו ב-7 במאי 2015 על הריגתם של 6 בני-אדם נוספים בקרבות בין כוחות הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון מאלי.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-7 במאי 2015 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. גורמים רשמיים הדגישו כי המצב הביטחוני בשנה האחרונה השתפר מאוד באזור הדרום העמוק של תאילנד.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-7 במאי 2015 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אבו סיאף" במהלך ניסיון-נפל לחטוף תושבים אחדים המתגוררים בדרום המדינה. ארגון "אבו סיאף" הפועל בעיקר בדרום הפיליפינים מזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
==
ד"ר יוחאי סלע



No comments: