Monday, May 18, 2015

608 הרוגים בעיראק; 150 הרוגים בסוריה; 70 נוצרים נרצחו בניגריה; 50 הרוגים באפגניסטן; 10 הרוגים בתימן; 6 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 138 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן בימים האחרונים; 6 טרוריסטים מוסלמים הוצאו-להורג במצרים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים רבים היו בתימן, בדרום-סודאן; בסומליה, במאלי, בסודאן, בניגריה, בלבנון, במצרים, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 894 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-17 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-150 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קשים שהיו באזור מחוז אידליב, בדיר אל-זור, בדרעא ובהרי קלמון. מקורות מקומיים מסרו שמרבית ההרוגים במהלך היממה האחרונה היו חיילים סורים וטרוריסטים מוסלמים מארגוני הג'יהאד הפועלים נגד המשטר. מקורות נוספים מסרו גם על הריגתם של עשרות אזרחים בהפצצות אוויריות של הצבא הסורי שנערכו במוקדים אחדים ברחבי סוריה. עוד נמסר על הריגתם של כ-80 חיילים סורים בקרבות שהיו באזור העיר תדמור בקרבות קשים מאוד עם ארגון "המדינה האסלאמית" שהצליח להשתלט על אזורים נרחבים מאוד סביב העיר. מקורות בלבנון מסרו על הריגתם של 13 טרוריסטים מוסלמים מארגון חיזבאללה בקרבות שהיו באזור הרי קלמון. מקורות ביטחוניים בארה"ב מסרו על הריגתם של יותר מ-32 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעולה הקרקעית היזומה שנערכה בידי כוחות-אמריקאים שפעלו לפני יומיים באזור דיר אל-זור.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-17 במאי 2015 על הריגתם של 608 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות קטלניים שהיו באזור העיר רמאדי. מקורות מקומיים רבים בעיראק מסרו שהעיר רמאדי נפלה כולה לידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים נוספים מסרו על מאות רבות של הרוגים במהלך הימים האחרונים בקרבות שהיו באזור זה. גורמים רשמיים בעיראק מסרו את הנתונים האלה בנוגע למספר הנפגעים במהלך היממה האחרונה: 500 בני-אדם נהרגו באזור העיר רמאדי – כולל 50 בני-שבט סוני שנלחמו לצד הצבא העיראקי; 35 הרוגים היו באזור מחוז אל-אנבר; 22 הרוגים היו באזור תל-עפאר; 15 הרוגים היו באזור תל-עסקף; 4 הרוגים היו באזור אל-בגדאדי; 9 בני-אדם נהרגו באזור העיר בגדאד; 21 הרוגים היו באזור גארמה; 2 הרוגים היו באזור מוחאמדיה;
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-17 במאי 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של קרבות נוספים שהיו באזור העיר תעז. מקורות רשמיים בתימן מסרו שמאז שהוכרזה הפסקת-האש נהרגו בתימן יותר מ-62 בני-אדם.
--
מצרים – טרור: מקורות ממלכתיים רשמיים במצרים מסרו ב-17 במאי 2015 על הוצאתם-להורג של 6 טרוריסטים מוסלמים שהורשעו בסדרה של פיגועי טרור נגד כוחות-הביטחון של מצרים הפועלים בסיני.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים ורשמיים באפגניסטן מסרו ב-17 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-45 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של 5 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים חרבי ארגון הטליבאן. מקור רשמי בכיר באפגניסטן מסר שבימים האחרונים נהרגו באפגניסטן 138 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה ב-11 מחוזות שונים ברחבי המדינה.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-17 במאי 2015 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בצפון-מערב פקיסטן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-17 במאי 2015 על הריגתם של 70 נוצרים בסדרה של התקפות שנערכו בידי טרוריסטים מוסלמים חברי שבט הפולאני הפועלים באזור מחוז פלטאו. גורמים מקומיים מסרו שמרבית ההתקפות האלה אינן מדווחות לתקשורת הבינלאומית או לזו הארצית של ניגריה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: