Thursday, May 21, 2015

220 הרוגים בסוריה; 80 הרוגים בעיראק; 60 טרוריסטים מוסלמים ו-12 שוטרים נהרגו באפגניסטן; 22 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באלג'יריה; 13 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 8 הרוגים בפיגוע התאבדות בניגריה; 4 הרוגים בדרום-סודאן; טרוריסט מוסלמי נהרג בירושלים; 6,000 הרוגים בתימן בחודשיים האחרונים; 500,000 פליטים חדשים בתימן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במאלי, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 420 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-20 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-220 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים מאוד שהיו במהלך היממה האחרונה בכל רחבי סוריה. גורמים מקומיים בסוריה מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 170 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" במהלך קרבות שהיו בצפון-מזרח סוריה בעקבות הפצצות מסיביות של הקואליציה האמריקאית שפעלה באזור הזה. עוד נמסר על עשרות הרוגים נוספים באזור מחוז אידליב בהפצצות נוספות של הצבא הסורי על יעדים אזרחיים. חלקים גדולים מהעיר תדמור נכבשו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". ארגוני אופוזיציה בטורקיה מאשימים את הממשלה הטורקית באספקת נשק לארגוני הג'יהאד הפועלים בסוריה. מקורות תקשורתיים כורדיים מסרו שכוחותיהם מצליחים לבלום את ארגון "המדינה האסלאמית" בצפון סוריה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים מקומיים בעיראק מסרו ב-20 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". כל הארגונים הסונים שתמכו בממשלת עיראק השיעית מאשימים את הצבא העיראקי במפלה הגדולה בעיר רמאדי. גורמים נוספים בעיראק מאשימים גם את האמריקאים שניסו להכשיל בכוונה את הצבא העיראקי במאבק נגד ארגון "המדינה האסלאמית". כרגע, כל התכוניות לכיבושה של העיר מוסול הוקפאו לאור המפלה הגדולה בעיר רמאדי.
--
תימן – מלחמת אזרחים: ארגונים בינלאומיים לזכויות-אדם מסרו ב-20 במאי 2015 על הריגתם של כ-6,000 בני-אדם מאז שהחלה ההתקפה של הקואליציה הסעודית ב-26 במרס 2015 על תימן בעקבות השתלטותם של המיליציות השיעיות על הערים הגדולות. כמו כן נמסר על כ-500,000 פליטים חדשים בתימן בחודשיים האחרונים בעקבות המלחמה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-20 במאי 2015 על הריגתם של 60 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה ביממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של 12 שוטרים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בפקיסטן מסרו ב-20 במאי 2015 על הריגתם של 13 טרוריסטים מוסלמים בהתקפה אווירית יזומה של הצבא הפקיסטני שנערכה בצפון ווזיריסטן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-20 במאי 2015 על הריגתם של 8 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו באזור העיר קאנו.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים רשמיים באלג'יריה מסרו ב-20 במאי 2015 על הריגתם של 22 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון אלג'יריה.
--
דרום-סודאן – מלחמת אזרחים: מקורות רשמיים באוPם מסרו ב-20 במאי 2015 על הריגתם של 4 אזרחים מירי של פצצות מרגמה שנורו לעבר בסיס של האו"ם הנמצא במחוז מדינת הנילוס העליון.
--
ישראל – טרור: מקורות משטרתיים בישראל מסרו ב-20 במאי 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בעקבות פיגוע דריסה מתוכנן שהיה בירושלים. 2 שוטרי מג"ב נפצעו בפיגוע.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: