Sunday, May 31, 2015

160 הרוגים בסוריה; 40 הרוגים בעיראק; 30 טרוריסטים מוסלמים ו-9 חיילים נהרגו באפגניסטן; 25 הרוגים בפקיסטן; 8 הרוגים בלוב; 7 הרוגים בתימן; 5 הרוגים בניגריה; 3 הרוגים בדארפור; 2 כורדים נהרגו בטורקיה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, במאלי, בסודאן, בלוב, בתימן, במצרים, בלבנון, בסומליה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 289 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערבים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-30 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-160 בני-אדם בסדרה קשה מאוד של הפצצות אוויריות ובקרבות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. בין ההרוגים היו לפחות 71 אזרחים שנפגעו בהפצצות אוויריות קשות של הצבא הסורי על אזורים בעיר חאלב. כמו כן נמסר על קרבות עם נפגעים רבים בכל רבחי סוריה במהלך היממה האחרונה. הצבא הסורי מתכנן להרוס עד ליסוד את המקומות בהם שוהים אלה הנלחמים להפלת המשטר.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-30 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-40 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו בעיקר באזור העיר בגדאד ובכן בקרבות אחדים שהיו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-30 במאי 2015 על הריגתם של 7 בני-אדם בקרבות שהיו באזור העיר צנעא. גורמים מקומי מסר שבין ההרוגים היה מושל העיר צנעא שנפגע מירי של טרוריסטים מוסלמים שיעים.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-30 במאי 2015 על הריגתם של 8 בני-אדם מירי של רקטות שנורו לעבר בעיר בנגאזי בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית". מקור אחד בלבד מסר שההרוגים היו ילדים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-30 מבאי 2015 על הריגתם של 30 טרוריסטים מוסלמים ועל הריגתם של 9 חיילים בסדרה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו נגד ארגון הטליבאן במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-30 במאי 2015 על הריגתם של 19 נוסעי אוטובוס אזרחי בטבח מתוכנן שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "הטליבאן הפקיסטני". כמו כן נמסר על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים נוספים ו-3 אזרחים בשתי תקריות טרור נוספות.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בדארפור מסרו ב-30 במאי 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים מקומיים הפועלים בחבל דארפור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-30 במאי 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ניגריה נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים כורדיים מסרו ב-30 במאי 2015 על הריגתם של 2 בני-אדם בעימותים אלימים בין שתי מיליציות כורדיות חמושות הפועלות בצפון-מזרח טורקיה.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: