Monday, May 25, 2015

500 הרוגים בסוריה; 171 הרוגים בעיראק; 24 הרוגים בסומליה; 20 הרוגים בתימן; 20 הרוגים באפגניסטן; 10 הרוגים בפקיסטן; 2 הרוגות במצרים; 2 הרוגים בקרבות בין שתי מיליציות כורדיות; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים רבים היו בלוב, בתימן, בסודאן, בניגריה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 749 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים בסוריה ובלבנון מסרו ב-24 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-500 בני-אדם בקרבות קשים מאוד שהיו באזור אידליב ובהוצאות-להורג של אזרחים באזור תדמור. מקורות נוספים מסרו שבאזור מחוז אידליב נהרגו כ-300 טרוריסטים מוסלמים בקרבות עם הצבא הסורי שניסה לחלץ את חייליו הלכודים. באזור תדמור נרצחו יותר-400 אזרחים בהוצאות-להורג המוניות של ארגון "המדינה האסלאמית". עוד עשרות בני-אדם נהרגו במהלך היממה האחרונה בהפצצות קשות של הצבא הסורי שנערכו בצפון-מזרח סוריה. קרבות עם נפגעים היו גם בדרעא, באל-חסכה, בחומס ובחאלב. דכדוך עמוק מאוד בעדה העלווית המתכנסת כרגע ברובה באזור מחוז לטקיה. מאות רבות של חיילים סורים נהרגו בימים האחרונים.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-24 במאי 2015 על הריגתם של 171 בני-אדם ביום נוסף של קרבות קשים מאוד שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים מסרו שמרבית ההרוגים במהלך היממה האחרונה היו באזור העיר רמאדי. עשרות הרוגים נוספים היו בהפצצות של הקואליציה האמריקאית שפעלה בעיראק במהלך היממה האחרונה. המיליציות השיעיות מנסות לפרוץ לתוך העיר רמאדי.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות מקומיים לא רשמים בתימן מסרו ב-24 במאי 2015 על הריגתם של לפחות 20 בני-אדם בסדרה של הפצצות שנערכו בידי הקואליציה הסעודית הפועלת את המליציות השיעיות.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-24 במאי 2015 על הריגתן של 2 נשים מירי של פצצות מרגמה שנורו בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו בצפון סיני.
--
עיראק – טרור – כורדים: מקורות כורדיים מסרו ב-24 במאי 2015 על הריגתם של 2 בני-אדם בקרבות בין המחרת הכורדית ה-PKK לבין הפשמרגה הפועלים באזור הגבול בין איראן לעיראק.
--
אפגניסטן – טרור: מקורת תקשורתיים וצבאיים בתימן מסרו ב-24 במאי 2015 על הריגתם של 10 שוטרים, 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן ושל 2 אזרחים בסדרה של תקריות טרור קשות שהיו במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-24 במאי 2015 על הריגתם של 4 חיילים ושל 6 טרוריסטים מוסלמים בסדרה של פעולות טרור ובפעולות צבאיות יזומות שנערכו במהלך היממה האחרונה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים סומליה מסרו ב-24 במאי 2015 על הריגתם של 24 בני-אדם בשתי התקפות טרור שנערכו במהלך היממה האחרונה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב". בין ההרוגים היה חבר-פרלמנט סומלי.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: