Saturday, May 9, 2015

90 הרוגים בסוריה; 70 הרוגים בעיראק; 60 הרוגים באפגניסטן; 50 הרוגים בניגריה; 10 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים בסומליה; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; טרוריסט מוסלמי נהרג בקשמיר; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בקשמיר, בלוב, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בתימן, בסוריה, בעיראק, במצרים, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 288 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-8 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שהיו במהלך היממה האחרונה. גורמים מקומיים מסרו על קרבות קשים מאוד עם עשרות נפגעים שהיו באזור הרי קלמון גם במהלך היממה האחרונה. דוברים בלבנון מסרו על יותר מ-40 הרוגים בקרבות הללו. גורמים נוספים מסרו שארגון חיזבאללה מסתיר את אבדותיו הכבדות בקרבות שהיו בסוריה באזור הגבול ליד לבנון. קרבות נוספים עם נפגעים רבים מאוד היו גם באזור מזרח סוריה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-8 במאי 2015 על הריגתם של 70 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים נוספים בעיראק מסרו על פיגועי טרור קשים מאוד שהיו במהלך היממה האחרונה בבגדאד שגרמו לעשרות רבות של נפגעים.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות מקומיים לא רשמיים בתימן מסרו ב-8 במאי 2015 על הריגתם של לפחות 25 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות ובקרבות שהיו בין טרוריסטים מוסלמים שיעים לטרוריסטים מוסלמים סונים. בעקבות ההתקפות של השיעים על אדמת סעודיה, הצבא מרכז כוחות גדולים באזור הגבול המשותף על-מנת לפעול באופן שוטף נגד המיליציות השיעיות. דובר צבאי רשמי מסר שהמטרה היא בראש ובראשונה להגן על גבולותיה של סעודיה. על-פי נוסח ההודעה, סעודיה הופתעה מאוד היכולת של המיליציות השיעיות לפעול נגד סעודיה גם בעזרת ירי של טילים לעבר השטח הסעודי.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-8 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם – רובם טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן – בסדרה של קרבות ובפיגועי טרור שהיו במהלך היממה האחרונה.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים רשמיים במצרים מסרו ב-8 במאי 2015 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם כוחות הביטחון הפועלים בצפון סיני.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-8 במאי 2015 על הריגתם של לפחות 10 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי ובקרבות בין ארגוני טרור אסלאמיים הפועלים בצפון-מערב פקיסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-8 במאי 2015 על הריגתם של 3 חיילים ושוטר בשתי תקריות טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו ובדרום סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-8 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם בסדרה של התקפות טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" ובקרבות קטלניים בין מיליציות חמושות הפועלות בצפון ובמרכז ניגריה.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים רשמיים בהודו מסרו ב-8 במאי 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בהיתקלות עם כוחות-הביטחון של הודו הפועלים בחבל קשמיר ליד הגבול המשותף עם פקיסטן.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: