Tuesday, May 26, 2015

150 הרוגים בסוריה; 133 הרוגים בעיראק; 72 הרוגים באפגניסטן; 25 הרוגים בניגריה; 12 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 12 הרוגים בפקיסטן; 10 הרוגים בתימן; 8 הרוגים בטוניסיה; 4 הרוגים בלוב; פיגועים וקרובת נוספים עם נפגעים היו בטוניסיה, במאלי, בסודאן, בסומליה, בניגריה, בתימן, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 426 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-25 במאי 2015 על הריגתם של לפחות 150 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של הוצאות-להורג שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים וכן בהפצצות נרחבות מאוד של הצבא הסורי על מרכזי הערים ברחבי סוריה. מרבית ההרוגים ביממה אחרונה היו חיילים סורים ואזרחים שנטבחו בידי כל הארגונים הלוחמים בסוריה. גורמים מקומיים בסוריה מסרו על כוונתו של הצבא הסורי לכבוש מחדש את כל העיר חאלב. כמו כן נמסר על 4 הרוגים מירי של פצצות מרגמה שנורו לעבר העיר לטקיה. גורמים בינלאומיים מסרו שסוריה, איראן, חיזבאללה ומדינות אחדות במערב מזועזעות מאוד מהצלחותיו של ארגון "המדינה האסלאמית" בכיבושו של כל אזור תדמור תוך כדי הסבת אבדות כבדות מאוד לצבא הסורי. במקומות רבים ברחבי סוריה, מצבו של הצבא הסורי מוגדר כנואש.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-25 במאי 2015 על הריגתם של 133 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים מאוד ובקרבות קשים שהיו בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים רבים בעיקר באזור מוסול במהלך היממה האחרונה. קרבות נוספים עם נפגעים היו בבעקובא ובאזור אל-בגדאדי.
--
תימן – מלחמת אזרחים; מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-25 במאי 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בהפצצות של הקואליציה הסעודית שהתבצעו באזור העיר טעז. מקורות מקומיים בתימן מסרו על הריגתם של 135 ילדים בתימן בהפצצות סעודיות שנערכו בחודשיים האחרונים.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות מקומיים בלוב מסרו ב-25 במאי 2015 על הריגתם של לפחות 4 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו במהלך היממה האחרונה ברחבי לוב. בין ההרוגים היו לפחות 2 מצרים שהתגוררו בלוב.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים רשמיים במצרים מסרו ב-25 במאי 2015 על הריגתם של 12 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אנסר בית אל-מקדס" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-25 במאי 2015 על הריגתם של 15 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. בין ההרוגים היו לפחות 4 טרוריסטים מוסלמים שנפגעו בפעילות צבאית יזומה של הצבא האפגאני. כמו כן נמסר על הריגתם של 52 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד ארגון הטליבאן בשבעה מחוזות במקביל. שעות אחדות לאחר ההודעה הזו נמסר על פיגוע טרור גדול שהתבצע בידי בידי טרוריסטים מוסלמים מתאבדים שפעלו במתחם ממשלתי באזור העיר זאבול בדרום אפגניסטן. בפיגוע הזה נהרגו לפחות 5 בני-אדם  ונפצעו כ-70 נוספים.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים וצבאיים בפקיסטן מסרו ב-25 במאי 2015 על הריגתם של 12 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובפעולות צבאיות יזומות שנערכו נגד ארגונים אחדים הפועלים ברחבי פקיסטן. בין ההרוגים היו לפחות 2 אזרחים שנפגעו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל באזור חבל בלוצ'יסטן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בנגריה מסרו ב-25 במאי 2015 על הריגתם של 25 בני-אדם בהתקפות של מיליציות מוסלמיות חמושות על תושבים נוצרים המתגוררים במרכז ניגריה. באזור זה נהרגו מאות בני-אדם במהלך השנה האחרונה בהתקפות של מוסלמים כלפי נוצרים.
--
טוניסיה – טרור: מקורות מקומיים בטוניסיה מסרו ב-25 במאי 2015 על הריגתם של 7 בני-אדם מירי של חייל בהתקפת פתע שנערכה בעיר הבירה. רק לאחר דקות ארוכות, החייל נורה למוות בידי כוחות-הביטחון שהיו בסביבתו. גורמים מקומיים (לא רשמיים) מסרו שכנראה החייל היה קשור לארגונים אסלאמיים רדיקליים הפועלים בטוניסיה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: