Saturday, May 16, 2015

130 הרוגים בסוריה; 111 הרוגים בעיראק; 60 הרוגים בניגריה; 17 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 15 הרוגים בתימן; 10 הרוגים בפקיסטן; 8 הרוגים בלוב; 8 טרוריסטים מוסלמים במצרים; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בטוניסיה; 3 טרוריסטים מוסלמים וחייל נהרגו בפיליפינים; 12 פצועים בתאילנד בפיגועי טרור אסלאמיים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, במאלי, בניגריה, בסודאן, בסומליה, המצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 367 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-15 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-130 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קשים מאוד שהיו באזור מחוז אידליב, במרכז סוריה ובצפונה. מקורות מקומיים בסוריה מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 80 חיילים סורים. גורמים נוספים מסרו על אזרחים רבים שנפגעו במהלך היומיים האחרונים בהפצצות אוויריות של הצבא הסורי.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים צבאיים בעיראק מסרו ב-15 במאי 2015 על הריגתם של 111 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות קשים שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים מקומיים בעיראק מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" מתכנן התקפה רחבת-היקף במספר מוקדים בכל מחוז אל-אנבר.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-15 במאי 2015 על הריגתם של לפחות 15 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות ובקרבות בין מיליציות שיעיות למיליציות סוניות הפועלות באזור העיר תעז שהיא העיר השלישית בגדולה בתימן.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-15 במאי 2015 על הריגתם של 8 בני-אדם מירי של רקטות שנורו לעבר העיר בנגאזי בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". על-פי דיווחים שנמסרו מגורמים בינלאומיים, זו ההתקפה הקטלנית השנייה הנערכת הימים האחרונים על העיר בנגאזי.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-15 במאי 2015 על הריגתם של 8 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אנסר בית אל-מקדס" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-15 במאי 2015 על הריגתם של 17 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן התקפה אווירית שנערכה בצפון חבל ווזיריסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-15 במאי 2015 על הריגתם של לפחות 10 בני-אדם ועל פציעתם של רבים נוספים בהתקפה של הצבא הפקיסטני שנערכה במחוז בלוצ'יסטן נגד גורמי טרור הפועלים באזור. מקורות מקומיים מסרו שמרבית הנפגעים היו אזרחים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-15 במאי 2015 על הריגתם של 60 בני-אדם בסדרה של פיגועי התאבדות ובקרבות בין כוחות הביטחון של ניגריה לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
--
טוניסיה – טרור: מקורות צבאיים בטוניסיה מסרו ב-15 במאי 2015 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה בהיתקלות שהייתה ליד הגבול המשותף עם אלג'יריה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-15 במאי 2015 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אבו סיאף" וכן על הריגתו של חייל הפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון הפועל בדרום הפיליפינים.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בתאילנד מסרו ב-15 במאי 2015 על פציעתם של 12 בני-אדם בסדרה של פיצוצים של 6 מטעני-חבלה שהופעלו בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום תאילנד.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: