Tuesday, May 5, 2015

167 הרוגים בעיראק; 60 הרוגים בסודאן; 50 הרוגים בסוריה; 25 הרוגים בתימן; 15 הרוגים בפקיסטן; 10 הרוגים באפגניסטן; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באלג'יריה; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בארה"ב; טרוריסט מוסלמי נורה בירושלים; 34 עיתונאים נהרגו בעיראק בשנה האחרונה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בפיליפינים, בקשמיר, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 322 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-4 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו בעיקר באזור אידליב, דרעא, חומס, אל-חמה ודמשק. מקורות מקומיים נוספים מסרו על פיגועים וקרבות עם נפגעים במקומות נוספים ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. עוד נמסר על פיגוע-התאבדות שהתבצע בדמשק במתקן צבאי ונמסר שקצין בכיר מאוד נפצע בפיגוע. גורמים צבאים בישראל מסרו על ירי של 2 פצצות מרגמה לעבר ישובים השטח הישראלי ברמת-הגולן. עוד נמסר ששני חיילי או"ם נפצעו מהירי. מקורות בלבנון מסרו שבמהלך היום הותקף בידי ארגון ג'בהת אל-נוסרה מוצב צבאי הנמצא בשליטת הצבא הסורי וארגון חיזבאללה באזור קלמון ליד הגבול הלבנוני - באירוע זה נמסר על עשרות הרוגים בשני הצדדים.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-4 במאי 2015 על הריגתם של 167 בני-אדם בסדרה אורכה מאוד של פיגועי-טרור, בקרבות ובהוצאות-להורג שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון עיראק. כמו כן נמסר שב-12 החודשים האחרונים נהרגו בעיראק 34 עיתונאים.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-4 במאי 2015 על הריגתם של לפחות 25 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות של הקואליציה הסעודית שפעלה במערב תימן נגד יעדים אזרחיים ונגד טרוריסטים מוסלמים שיעים הנתמכים בידי איראן. גורמים מקומיים מסרו על מספר גבוה מאוד של נפגעים בעקבות ההתקפות הללו.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים מקומיים בלוב מסרו ב-4 במאי 2015 על קרבות, הפצצות אוויריות ועל פיגועי טרור שהיו במהלך היממה האחרונה, אך לא נמסר מספרם המדויק של הנפגעים.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים רשמיים באלג'יריה מסרו ב-4 במאי 2015 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה במבצע צבאי ישום נערכה בצפון המדינה. מקור צבאי רשמי מסר שהמבצע ימשך גם בימים הבאים.
--
ארה"ב – טרור אסלאמי: מקורות משטרתיים בארה"ב מסרו ב-4 במאי 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים שפתחו באש לעבר אזרחים שהשתתפו בתחרות ציורי קריקטורות על הנשיא מוחמד שנערכה בעיר טקסס. שני הטרוריסטים נורו למוות מירי של אנשי כוחות-הביטחון שנכחו באזור.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן; מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-4 במאי 2015 על הריגתם של לפחות 10 בני-אדם בסדרה של פגועי התאבדות והתקפות ירי שהתבצעו במהלך היממה האחרונה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-4 במאי 2015 על קרבות ומבצעים מיוחדים נגד ארגון "בוקו חראם" במהלך היממה האחרונה, אך עדיין לא נמסר מספרם המדויק של הנפגעים.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-4 במאי 2015 על הריגתם של 15 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובפעולות צבאיות יזומות נערכו במהלך היממה האחרונה. גורמים נוספים מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 5 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם הטליבאן הפקיסטני.
--
סודאן – טרור – דארפור: מקורות תקשורתיים המזוהים עם הצבא הסודאני מסרו ב-4 במאי 2015 על הריגתם של כ-60 אנשי מיליציה אסלאמית חמושה הפועלת באזור צפון חבל דארפור במהלך פעולה מהירה של כוחות צבאיים מיוחדים של ממשלת חרטום האסלאמית של עומר אל-באשיר.
--
ישראל – טרור – הרשות הפלסטינית: מקורות משטרתיים בישראל מסרו ב-5 במאי 2015 על פציעתו של טרוריסט מוסלמי מירי של אנשי כוחות-הביטחון במהלך ניסיון לרצוח אזרחים ישראלים באזור תחנת הרכבת הקלה בגבעה הצרפתית בירושלים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: