Thursday, May 7, 2015

150 הרוגים בעיראק; 110 הרוגים בסוריה; 100 הרוגים בתימן; 21 טרוריסטים מוסלמים ושוטר נהרגו במצרים; 11 הרוגים במאלי; 10 הרוגים באפגניסטן; 5 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים בדארפור; 5 הרוגים בלוב; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במצרים, בלבנון, בסוריה, במאלי, בפיליפינים, בקווקז, בקשמיר, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 417 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-6 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-110 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קשים שהיו בצפון סוריה ובדרומה באזור מחוז דרעא. גורמים מקומיים מסרו על עשרות רבות של גופות של חיילים וטרוריסטים מוסלמים עדיין מפוזרות באזור הרי קלמון בעקבות קרב קשה מאוד שנערך באזור בין ארגוני הג'יהאד לבין הצבא הסורי הנעזר בטרוריסטים מוסלמים מארגון חיזבאללה. מקורות בלבנון מסרו על עשרות הרוגים מארגון חיזבאללה שהשתתפו בקרבות בהרי קלמון במהלך הימים האחרונים. גורמים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים רבים ברוב הערים המרכזיות של סוריה. אסד ונסראללה הודו בעקיפין בנוגע לתבוסות שהם ספגו בימים האחרונים בקרבות שהיו באזור הרי קלמון. ארגון חיזבאללה מסר על הריגתם של 3 מפקדים בכירים מארגון ג'בהת אל-נוסרה בקרבות שהיו ליד הגבול הלבנוני.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק ומקורות צבאיים נוספים מסרו ב-6 במאי 2015 על הריגתם של כ-150 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות קשים שהיו בצפון עיראק בין הצבא העיראקי לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים נוספים בעיראק מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" רצח בימים האחרונים בין 200 ל-300 אזרחים יזידים בעיר מוסול.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-6 במאי 2015 על הריגתם של 80 בני-אדם בקרבות שהיו באזור העיר עדן בין המיליציות השיעיות לבין המיליציות הסוניות. רבים מההרוגים היו אזרחים שניסו להימלט מהעיר. המיליציות השיעיות פגעו בכוונה באזרחים שניסו להימלט מהעיר. כמו כן נמסר על הריגתם של 20 בני-אדם נוספים בהפצצות אוויריות של הצבא הסעודי שנערכו במחוז סעדה ליד הגבול עם תימן. מקורות נוספים מסרו שהפעולה האווירית התבצעה בעקבות התקפה של טרוריסטים מוסלמים שיעים על אדמת סעודיה שנערכה ביממה הקודמת.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות רשמיים בלוב מסרו ב-6 במאי 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם ועל פציעתם של 13 נוספים בקרבות בין כוחות-הביטחון של לוב לבין טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור טריפולי.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-6 במאי 2015 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים פלסטינים בהיתקלות עם כוחות הביטחון של מצרים הפועלים בצפון סיני. כמו כן נמסר על הריגתו של שוטר בעימותים קטלניים עם אנשי תנועת "האחים המוסלמים".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-6 במאי 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי ובפעולות צבאיות יזומות שנערכו נגד ארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-6 במאי 2015 על הריגתם של לפחות 5 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגוני טרור אסלאמיים הפועלים בכל רחבי פקיסטן.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בדארפור מסרו ב-6 במאי 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום חבל דארפור.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-6 במאי 2015 על הריגתם של 11 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים משבטי הטוארג הפועלים בצפון מאלי. שיחות השלום בין שני הצדדים קרסו בשבוע שעבר.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: