Thursday, August 20, 2015

100 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 15 הרוגים בתימן; 12 הרוגים בפקיסטן; 12 טרוריסטים מוסלמים נוספים נהרגו בסומליה; 12 חיילים נהרגו בטורקיה ביומיים; 10 הרוגים נוספים בניגריה;  7 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי באפגניסטן; 2 חיילים ושוטר נהרגו בטוניסיה; לוחמת כורדית שדיממה למוות צולמה בעירום בידי חיילים טורקים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בסומליה, בניגריה, בסודאן, במאלי, בלוב, בתימן, בקשמיר, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 273 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-19 באוגוסט 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה אורכה מאוד של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות של הצבא הסורי שנערכו במקומות אחדים ברחבי סוריה. ארגון "המדינה אסלאמית" הוציא-להורג ארכיאולוג בן 81 שעסק במחקר באזור תדמור העתיקה. מקורות כורדיים מסרו על הריגתם של 16 לוחמים כורדים מפיגוע התאבדות שהתבצע במתחם צבאי כורדי הנמצא בצפון-מזרח סוריה. פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו באזור אידליב, דמשק, דרעא, חומס, אל-חמה ובכפרים אחדים ליד העיר דיר אל-זור.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-19 באוגוסט 2015 על הריגתם של 100 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 ישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-18 באוגוסט 2015 על הריגתם של 8 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 חיילים נוספים בשתי תקריות שהיו יממה קודם לכן – כך נמסר מפי מקור תקשורתי בטורקיה. מקורות כורדיים מסרו על תמונה שצולמה בידי כוחות-המיוחדים של טורקיה ב-10 באוגוסט 2015 בו נראית לוחמת כורדית ערומה ומדממת למוות לאחר קרב שנערך באותה עת. גורמים כורדים הוסיפו, שהלוחמת הופשטה בכוונה בידי החיילים הטורקים.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות אזרחיים בתימן מסרו ב-19 באוגוסט 2015 על הריגתם של 15 בני-אדם בהפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו במחוז עמראן בצפון המדינה. מקורות מוסמכים באו"ם מסרו שתימן נראית לאחר 5 חודשי מלחמה כמו סוריה לאחר 5 שנות מלחמה. גורמים נוספים מסרו על הריגתם של יותר מ-4,300 בני-אדם מאז חודש מרס 2015.  האו"ם הזהיר שמיליוני תימנים ימותו ברעב בשל מלחמת-האזרחים הקשה המתחוללת המדינה.
--
אפגניסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-19 באוגוסט 2015 על הריגתם של 7 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך במהלך היממה האחרונה. גורמים מדיניים רשמיים באפגניסטן מאשימים את פקיסטן בהריגתם של 7 שוטרים אפגאנים במהלך פעילות צבאית שנערכה בגבול המשותף ב-16 באוגוסט 2015.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-19 באוגוסט 2015 על הריגתם של 12 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובפעולות צבאיות יזומות שנערכו בידי הצבא הפקיסטני. מקור צבאי מסר שבין ההרוגים היו לפחות 7 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-קאעידה".
--
הודו – קשמיר – פקיסטן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-19 באוגוסט 2015 על הריגתם של 2 בני-אדם בהפגזה של הצבא ההודי לעבר חבל קשמיר הפקיסטני.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה ובאיחוד-האפריקאי מסרו ב-19 באוגוסט 2015 על הריגתם של 12 טרוריסטים מוסלמים נוספים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במרכז סומליה. מקור נוסף בסומליה מסר שבין ההרוגים היו גם אזרחים.
--
טוניסיה – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בטוניסיה מסרו ב-19 באוגוסט 2015 על הריגתם של 2 חיילים במהלך מרדף אחרי טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור הגבול המשותף עם אלג'יריה. החיילים נהרגו מפיצוץ של מוקש. כמו כן נמסר על הריגתו של שוטר מירי של 2 טרוריסטים מוסלמים.
--
ניגריה – טרור-אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-19 באוגוסט 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם נוספים בהתקפה של ארגון "בוקו חראם" שנערכה על כפר דייגים בצפון ניגריה. בכך עלה מספר ההרוגים ל-160 בני-אדם.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: