Saturday, August 15, 2015

282 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 13 הרוגים באפגניסטן; 8 טרוריסטים מוסלמים ו-2 חיילים נהרגו בקמרון; 8 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 6 הרוגים בתימן; 4 חיילים ו-2 אנשי המחתרת הכורדית נהרגו בטורקיה; טרוריסט מוסלמי נהרג בפיליפינים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בניגריה, במאלי, בפיליפינים, בקשמיר, בקווקז, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 397 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-14 באוגוסט 2015 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור ובקרבות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות מקומיים מסרו על קרבות עם נפגעים באזור דיר-אל-זור, דרעא, חומס, חאלב, דמשק, אל-חסכה, אידליב וצפונית למחוז לטקיה. גורמים תקשורתיים ברוסיה מסרו שהממשל הרוסי מנסה להעריך מחדש את תמיכתו בנשיא אסד.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-14 באוגוסט 2015 על הריגתם של 2 אנשי המחתרת הכורדית ו-4 חיילים טורקים בשני אירועים קטלניים שהיו במזרח טורקיה במהלך היממה האחרונה. במועד זה, המחתרת הכורדית, ה-PKK, חוגגת 31 שנים לפעולה הצבאית הראשונה שלה. מתח עצום שורר במזרח טורקיה בין הכורדים לבין כוחות-הביטחון הפועלים באזור. מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו שטורקיה תערוך בדיקה פנימית בנוגע לטענות של הרג אזרחים כורדים בעקבות הפצצות אוויריות כבדות שנערכו בצפון עיראק. מרבית ההרוגים בהפצצות הללו היו אזרחים כורדים ולא אנשי המחתרת הכורדית כפי שנמסר בטורקיה מפי גורמים ביטחוניים רשמיים. מאז ה-1 ביולי 2015 נהרגו בטורקיה יותר מ-100 חיילים, אזרחים ולוחמים כורדים בעימותים קטלניים.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-14 באוגוסט 2015 על הריגתם של 282 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד וקטלנית מאוד של פיגועי טרור קשים ובקרבות שהיו לאורך כל היממה האחרונה בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו  כי לפחות 180 מההרוגים היו אזרחים.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-14 באוגוסט 2015 על הריגתם של 6 אזרחים מירי של פצצות מרגמה שנורו לעבר העיר תעז בידי טרוריסטים מוסלמים שיעים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-14 באוגוסט 2015 על הריגתם של לפחות 13 בני-אדם במהלך התקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן שפעלו באזור מחוז ע'אזני.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בפקיסטן מסרו ב-14 באוגוסט 2015 על הריגתם של 8 טרוריסטים מוסלמים שפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בקמרון מסרו ב-14 באוגוסט 2015 על הריגתם של 8 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" וכן על הריגתם של 2 חיילים בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון הפועל באזור הגבול המשותף עם ניגריה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-14 באוגוסט 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מארגון "אבו סיאף" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום הפיליפינים במהלך היממה האחרונה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: