Monday, August 10, 2015

326 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 70 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בתימן; 22 טרוריסטים מוסלמים ו-22 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 2 שוטרים נהרגו במצרים; טרוריסט בכיר נהרג בלוב; שוטר נהרג בטורקיה; טרוריסט מוסלמי נהרג באזור בית חורון; 390 אנשי המחתרת הכורדית נהרגו בהפצצות טורקיות; 20 חיילים איראנים נהרגו בהתקפה של המחתרת הכורדית; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במאלי, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 515 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-9 באוגוסט 2015 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה אורכה מאוד של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה. גורמים מקומיים בסוריה מסרו על נפגעים באזור העיר דמשק, חומס, חאלב, דרעא, דיר אל-זור, אל-חסכה ובמחוז לטקיה.  גם גורמים רשמיים בסוריה וגם ארגון "המדינה האסלאמית" פרסמו הודעות במהלך היום על עשרות הרוגים בקרבות שהיו באזור חומס ואידליב.
--
טורקיה – כורדים: מקורות ביטחוניים בטורקיה מסרו ב-9 באוגוסט 2015 על הריגתם של 390 מאנשי המחתרת הכורדית – ה-PKK בהפצצות אוויריות של טורקיה שנערכו בשבועיים האחרונים בצפון עיראק. כמו כן נמסר ממקורות רשמיים על הריגתו של שוטר מירי של אנשי המחתרת הכורדית שפעלו בדרום טורקיה. גורמים נוספים בטורקיה מסרו כי מאז ה-7 ביולי 2015, המחתרת הכורדית הרגה 26 שוטרים וחיילים וכן לפחות 11 אזרחים. שוב ארדואן הצליח לסבך את טורקיה בשלוש חזיתות – בעיראק, בסוריה ובמזרח טורקיה עם הכורדים. טורקיה סופגת ביקורת קשה גם מהאיחוד האירופאי על המלחמה המיותרת נגד הכורדים שהיא העילה האמיתית למלחמה שהוא הכריז על ארגון "המדינה האסלאמית" בסוריה. כמובן, שטורקיה ממשיכה לסייע לארגון בדרכים שונות. לאור השיתוק הפוליטי בטורקיה לאור התוצאות של הבחירות האחרונות, טורקיה גולשת לאיטה למלחמת-אזרחים.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-9 באוגוסט 2015 על הריגתם של 326 בני-אדם ביום נוסף של קרבות קשים מאוד ובהפצצות אוויריות שהיו בצפון עיראק. בין ההרוגים היו אזרחים רבים שהוצאו להורג בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת אזרחים - סעודיה: מקורות צבאיים רשמיים בתימן מסרו ב-9 באוגוסט 2015 על הריגתם של 70 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בפעילות צבאית רחבת-היקף שנערכה בידי הכוחות הסעודיים שפעלו בדרום תימן.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים רשמיים בלוב מסרו ב-9 באוגוסט 2015 על הריגתו של טרוריסט מסולמי בכיר בקרבות שהיו באזור העיר בנגאזי עם כוחות-הביטחון של לוב הפועלים באזור.
--
מצרים – טרור: מקורות רשמיים במצרים מסרו ב-9 באוגוסט 2015 על הריגתם של 2 שוטרים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון סיני.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-9 באוגוסט 2015 על הריגתם של 22 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל כנראה טרם זמנו. מקור אחד טען שההרוגים נפגעו בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך באפגניסטן במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של 22 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע במחוז קונדוז.
--
איראן – כורדים: מקורות כורדיים מסרו ב-9 באוגוסט 2015 על הריגתם של 20 חיילים איראנים בהתקפה של אנשי המחתרת הכורדית שנערכה בשטח האיראני באזור העיירה מירוואן הנמצאת קילומטרים אחדים מהגבול עם עיראק. לפי שעה, אין כל אישור למקרה ממקור איראני. מקור נוסף מסר שהאירוע התרחש ב-7 באוגוסט 2015.
--
ישראל – טרור: מקורות  ביטחוניים בישראל מסרו ב-9 באוגוסט 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בעקבות פיגוע דקריה שהתבצע באזור בית חורון על כביש 443.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: