Tuesday, August 18, 2015

136 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 40 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 30 הרוגים בדארפור; 22 הרוגים בתאילנד בפיגוע טרור אסלאמי;  2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בלבנון; 2 חיילים נהרגו בסעודיה; 2 חיילים נהרגו באלג'יריה; אישה נהרגה בטוניסיה; טרוריסט מוסלמי נהרג בשומרון; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במצרים, בסודאן, בתימן, בניגריה, במאלי, בסומליה, בסוריה, בלבנון, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 306 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות אזרחיים בסוריה מסרו ב-17 באוגוסט 2015 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים מקומיים בסוריה מסרו על הפצצות כבדות נוספות באזור דמשק, וכן על נפגעים רבים בקרבות מקומיים שהיו באזור דרעא, חומס, חאלב, דיר אל-זור, אל-חסכה, קובאני, אידליב ובאזור מחוז לטקיה נמסר על לפחות 6 הרוגים מירי של רקטות שנורו בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגוני הג'יהאד.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-17 באוגוסט 2015 על הריגתם של 136 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים צבאיים רשמיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים רבים ב-10 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
לבנון – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בלבנון מסרו ב-17 באוגוסט 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהיתקלות שהייתה ליד הגבול המשותף עם סוריה.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בתאילנד מסרו ב-17 באוגוסט 2015 על הריגתם של 22 בני-אדם ועל פציעתם של 120 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה רב עוצמה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו במרכז העיר בנגקוק. מקורות נוספים מסרו שבאזור הפיגוע התגלו לפחות עוד 2 מטעני-חבלה שנוטרלו בידי כוחות-הביטחון. בדרום תאילנד מתנהל מאבק יומיומי בין ארגוני טרור אסלאמיים לבין כוחות-הביטחון של תאילנד הפועלים באזור.
--
סעודיה – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בסעודיה מסרו ב-17 באוגוסט 2015 על הריגתם של 2 חיילים סעודים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שיעים שפעלו מהגבול התימני.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-17 באוגוסט 2015 על הריגתם של 40 טרוריסטים מוסלמים שפעולה אווירית יזומה שנערכה בצפון ווזיריסטן במהלך היממה האחרונה.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-17 באוגוסט 2015 על הריגתם של 30 בני-אדם בהתקפות קשות של מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות באזור חבל דארפור.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-17 באוגוסט 2015 על הריגתם של 2 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-קאעידה" הפועלים בצפון המדינה.
--
טוניסיה – טרור: מקורות צבאיים בטוניסיה מסרו ב-17 באוגוסט 2015 על הריגתה של אישה במהלך פעילות צבאית יוזמה שנערכה בצפון טוניסיה נגד טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור. גורם צבאי בטוניסיה מסר שהאישה נהרגה בטעות מירי של חיילים שפעלו באזור.
--
ישראל – טרור – הרשות הפלסטינית: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-17 באוגוסט 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מירי של חיילי צה"ל במהלך ניסיון לבצע פיגוע דקירה קטלני עם סכין נגד חיילנו הפועלים בשומרון.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: