Monday, August 17, 2015

262 הרוגים בעיראק; 150 הרוגים בסוריה; 69 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 12 הרוגים בתימן; 11 הרוגים בפקיסטן; 8 הרוגים בקשמיר; 4 הרוגים בניגריה בפיגוע התאבדות; 3 מאנשי המחתרת הכורדית וחייל אחד נהרגו בטורקיה; עובדת בפרלמנט נהרגה בסומליה; אישה נהרגה בעזה; העיר סירט בלוב נכבשה בידי ארגון המדינה-האסלאמית; פיגועים וקרובת נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במאלי, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 522 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-16 באוגוסט 2015 על הריגתם של יותר מ-150 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות מאוד של הצבא הסורי שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מרבית ההרוגים היו אזרחים שנפגעו בהפצצות אוויריות שהיו בצפון-מזרח לדמשק. מקורות אזרחיים מקומיים מסרו על כ-100 הרוגים באזור זה בלבד. גורמים נוספים בסוריה מסרו על סיומה של הפסקת-האש שהוכרזה למשך יומיים ליד הגבול המשותף עם לבנון. למרות הפסקת-האש, נמסר על קרבות אחדים עם נפגעים במהלך היומיים האחרונים באזור זה של הגבול.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-16 באוגוסט 2015 על הריגתם של 262 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועים קטלניים ובקרבות קשים שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. גורמים צבאיים בעיראק מסרו על עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שנהרגו בקרבות שהיו במחוז צלאח אל-דין. כמו כן נמסר על הריגתם של 17 חיילים בקרבות שהיו באזור העיר בפלוג'ה.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-16 באוגוסט 2015 על כיבושה של העיר סירט בידי ארגון "המדינה האסלאמית". במהלך הימים האחרונים נהרגו יותר מ-200 בני-אדם בקרבות על העיר. לנוכח השליטה במלאה בעיר סירט, לארגון יש כעת גישה חופשית לחלוטין לעבר אירופה.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-16 באוגוסט 2015 על הריגתם של 12 בני-אדם בהתקפה אווירית של סעודיה שנערכה בצפון תימן ליד הגבול עם סעודיה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-16 באוגוסט 2014 על הריגתם של 3 מאנשי המחתרת הכורדית וכן גם על הריגתו של חייל טורקי שהתקפה שנערכה בידי אנשי המחתרת הכורדית הפועלת במזרח טורקיה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-16 באוגוסט 2015 על הריגתם של 69 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעולה צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-16 באוגוסט 2015 על הריגתם של 8 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור פנג'ב בביתו של פוליטיקאי מקומי.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-16 באוגוסט 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון-מזרח ניגריה.
--
הודו – קשמיר – פקיסטן: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-16 באוגוסט 2015 על הריגתם של 8 בני-אדם ועל פציעתם של 20 נוספים בסדרה של התקפות צבאיות הדדיות שנערכו בחבל קשמיר בין הצבא ההודי לצבא הפקיסטני. מדובר על מספר הרוגים בשני הצדדים.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-16 באוגוסט 2015 על הריגתה של עובדת בפרלמנט הסומלי מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר מוגדישו.
--
ישראל – עזה - חמאס: מקורות תקשורתיים בעזה מסרו ב-16 באוגוסט 2015 על מותה מפצעיה של אישה שנפגעה באורח קשה מפצצת-נפל שהוטלה בידי ישראל במסגרת מבצע "צוק איתן" בשנת 2014.
==
ד"ר יוחאי סלע


1 comment:

פרשת השבוע said...

תודה חביבי