Wednesday, August 12, 2015

221 הרוגים בעיראק; 130 הרוגים בסוריה; 110 הרוגים בתימן; 50 טרוריסטים מוסלמים ו-6 חיילים נהרגו באפגניסטן; 47 הרוגים בניגריה; 17 כורדים נהרגו בהתקפה טורקית בעיראק; 10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 3 חיילים נהרגו במאלי; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר; חייל נהרג בטורקיה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בניגריה, בתימן, בלוב, בסומליה, בסודאן, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 597 בני-אדם נהרגו ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-11 באוגוסט 2015 על הריגתם של יותר מ-130 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים שהיו לאורך כל היממה האחרונה באזור העיר חאלב, דרעא, דיר אל-זור, חומס, בפרברי דמשק, במחוז אידליב ובאזור לטקיה. לפחות 70 מההרוגים נפגעו מפעולות ישירות של הצבא הסורי במהלך היממה האחרונה. מקורות מקומיים בסוריה מסרו על עשרות טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שנהרגו בקרבות שהיו ביממה האחרונה באזור העיר חאלב. גורמים נוספים בעיר מסרו על קרבות קשים מאוד שהיו במהלך היממה האחרונה. גורמים נוספים מסרו על הפצצות כבדות מאוד על עיירה שיעית הנמצאת במחוז אידליב. גורם בלבנון מסר על כ-1,000 פצצות מרגמה שנחתו על העיירה במהלך היממה הקודמת. ארגון "ג'בהת אל-נוסרה" נסוג מאזורי העימות עם ארגון "המדינה האסלאמית" בגבול עם טורקיה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-11 באוגוסט 2015 על הריגתו של חייל אחד בהתקפה של אנשי המחתרת הכורדית הפועלת במזרח טורקיה. כמו כן נמסר על הריגתם של 17 אנשי המחתרת הכורדית בהפצצה אווירית של טורקיה שנערכה בצפון עיראק. מרבית ההרוגים בהפצצות הללו, של השבועיים האחרונים,  היו אזרחים כורדים המתגוררים בצפון עיראק.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-11 באוגוסט 2015 על הריגתם של 221 בני-אדם בסדרה אורכה מאוד של פיגועי טרור קטלניים מאוד ובקרבות קשים שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". הטלוויזיה העיראקית שידרה מראות קשים מאוד בפיגוע שהיה במחוז דיאלה שבמהלכו נהרגו לפחות 60 בני-אדם.  גורם צבאי בעיראק מסרו על הוצאתם-להורג של 50 בני-אדם בעיר מוסול בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". כמו כן נמסר שבין ההרוגים היו לוחמים כורדים שנפגעו בקרבות עם אנשי ארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת אזרחים – סעודיה;  מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-11 באוגוסט 2015 על הריגתם של 110 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים שהיו באזור מחוז אביאן בין כוחות-הביטחון של תימן שפעלו נגד המיליציות השיעיות החמושות הפועלות באזור. (מקורות בינלאומיים מסרו רק על הריגתם של כ-50 בני-אדם בקרבות הללו).  גורמים נוספים מסרו על עשרות חיילים סעודים שנהרגו במהלך היומיים האחרונים בקרבות שהיו בסעודיה ליד הגבול עם תימן (אין כל אישור לידיעה הזו).
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-11 באוגוסט 2015 על הריגתם של 50 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן וכן על הריגתם של 6 חיילים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה במחוזות אחדים ברחבי המדינה.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-11 באוגוסט 2015 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום סומליה במהלך היממה האחרונה.
--
מאלי – טרור: מקורות צבאיים במאלי מסרו ב-11 באוגוסט 2015 על הריגתם של 3 חיילים מפיצוץ של מוקש שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-קאעידה".
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-11 באוגוסט 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים ביום קרב נוסף שהיה באזור חבל קשמיר בין טרוריסטים מוסלמים לבין כוחות-הביטחון של הודו הפועלים באזור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-11 באוגוסט 2015 על הריגתם של 47 בני-אדם ועל פציעתם של כ-100 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה רב-עוצמה שהופעל במרכז מסחרי בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בצפון ניגריה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: