Thursday, August 6, 2015

70 הרוגים בסוריה; 66 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי באפגניסטן; 40 הרוגים בעיראק; 16 טרוריסטים מוסלמים ו-5 אזרחים נהרגו בתימן; 15 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 2 חיילים וטרוריסט מוסלמי נהרגו בקשמיר; שוטר נהרג בסומליה; 2,000 בני-אדם נהרגו בשבועיים האחרונים בעיר מוסול; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בפיליפינים, בסודאן, בניגריה, בתימן, בסומליה, בסוריה, בעיראק, באפגניסטן ובפקיסטן; סה"כ 216 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-5 באוגוסט 2015 על הריגתם של לפחות 70 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות שהיו במהלך היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. אסד מסר שהתקפה טורקית נגד ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בסוריה חייבת להיות מתואמת עם המשטר הסורי. כמו כן נמסר מפי גורמים רשמיים על הריגתם של עשרות טרוריסטים מוסלמים מצ'צ'ניה בקרבות שהיו במהלך הימים האחרונים בדרום סוריה. עוד נמסר מפי גורמים מקומיים על נפגעים רבים בהפצצות של הצבא הסורי שנערכו על העיר חאלב. עשרות חביות-נפץ הושלכו בידי חיל-האוויר הסורי במהלך היממה האחרונה רק באזור העיר חאלב. הצבא הסורי מסר על הישגים קרקעיים באזור העיר דרעא במחוז לטקיה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-5 באוגוסט 2015 על הריגתם של 40 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". דוברים צבאיים בעיראק מסרו שכוחותיהם ערוכים לכבוש את העיר פלוג'ה. מאידך, נמסר על הריגתם של 17 חיילים עיראקים בקרבות באזור העיר רמאדי. כמו כן נמסר שעשרות מטוסים טורקים ערוכים לתקוף מטרות רבות בסוריה ובעיראק במהלך היממה הקרובה. גורמים תקשורתיים בעיראק מסרו כי בשבועיים האחרונים נהרגו בעיר מוסול יותר מ-2,000 בני-אדם.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-5 באוגוסט 2015 על הריגתם של 16 טרוריסטים מוסלמים סונים בקרבות שהיו בדרום המדינה אם גורמי טרור שיעים הפועלים באזור. כמו כן נמסר על הריגתם של 5 אזרחים בהפצצות סעודיות נערכו באזור העיר תעז – שהיא העיר השלישית בגדולה בתימן. גורמים מוסמכים בתימן מסרו שכל השירותים הרפואיים בתימן קרסו במהלך החודשים אחרונים.
--
מצרים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-5 באוגוסט 2015 על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה בצפון סיני. הארגון פרסם הודעה וסרטון בהם יש איום להרוג חטוף קרואטי הנמצא בידי אנשיו.
--
אפגניסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-5 באוגוסט 2015 על הריגתם של 66 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך במזרח אפגניסטן.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-5 באוגוסט 2015 על הריגתם של 2 חיילים מירי של טרוריסטים מוסלמים שחדרו מהגבול המשותף עם פקיסטן. כמו כן נמסר על הריגתו של טרוריסט שהשתתף בהתקפה. טרוריסט נוסף שנתפס בידי כוחות-הביטחון של הודו מסר לחוקריו שהוא בא "להרוג הינדים לשם הנאה".
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-5 באוגוסט 2015 על הריגתו של שוטר מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: