Saturday, August 29, 2015

90 הרוגים בסוריה; 75 הרוגים בעיראק; 35 חיילים, שוטרים וטרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 10 הרוגים בפקיסטן; 9 הרוגים בקשמיר; 7 הרוגים בטורקיה;  3 הרוגים בפיגוע טרור אסלאמי בניז'ר; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפיליפינים; שוטר נהרג במצרים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בפיליפינים, בקשמיר, בתימן, במצרים, בלבנון, בסוריה, בבחריין, בסעודיה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 233 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה ובלבנון מסרו ב-29 באוגוסט 2015 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו בעיקר בצפון סוריה במהלך היממה הקודמת. גורמים מקומיים מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 50 טרוריסטים מוסלמים ויותר מ-20 חיילים וקצינים סורים שנפגעו בקרבות עם ארגוני הג'יהאד הפועלים בצפון סוריה. עוד 7 הרוגים היו באזור דמשק בעקבות ירי של פגז מרגמה שפגע בכנסייה מקומית. מקורות תקשורתיים באוסטריה מסרו שהגופות שהתגלו במשאית ב-27 באוגוסט 2015 היו של פליטים סורים – 59 גברים, 8 נשים ו-4 ילדים. סה"כ התגלו 71 גופות. ככול הידוע, רוב הפליטים הסורים מקבלים אשרת-שהייה באירופה, כך שלא ברור מדוע היה צורך להבריח אותם באופן הזה. מקורות רשמיים באו"ם מסרו שמתחילת שנת 2015 יותר-מ-300,000 מהגרים חצו את הים-התיכון בדרכם לאירופה. אלפים רבים טבעו למוות. מקור רשמי בגרמניה מסר על פתיחתה של נציגות משטרתית גרמנית בטוניסיה שמטרתה לעקוב אחרי פעילותם של מבריחים באזור.
--
עיראק - מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-28 באוגוסט 2015 על הריגתם של 75 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו לאורך כל היממה האחרונה בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים רבים ב-11 יישובים ברחבי המדינה במהל היממה האחרונה. גורמים רשמיים באוטונומיה הכורדית דיווחו של הצלחות צבאיות רבות בקרבות נגד ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בצפון עיראק. גורם צבאי כורדי מסר כי במהלך היממה אחרונה נהרג רק לוחם כורדי אחד בקרבות הללו. מקורות נוספים באוטונומיה הכורדית מסרו על יותר מ-100 זרים (מערביים) שהצטרפו למלחמה נגד ארגון "המדינה האסלאמית" במהלך השנה האחרונה. גורמים משפטיים בקנדה מסרו על חקירה שנפתחה נגד טייסים קנדיים המואשמים בפגיעה באזרחים עיראקים בעקבות הפצצות שנעשו בעיראק במהלך ינואר 2015 במסגרת הקואליציה האמריקאית. ההפצצות של קנדה בעיראק בחלו בנובמבר 2014. קנדה החלה להפציץ מטרות בסוריה מאפריל 2015.
--
תימן – מלחמת אזרחים – סעודיה: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-28 באוגוסט 2015 על הריגתם של 9 בני-אדם בהפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו במהלך היממה האחרונה במקומות אחדים ברחבי תימן. שר-החוץ התימני מסר שתימן לא תנהל כל משא-ומתן עם המליציות השיעיות בתימן. שר-החוץ של איראן הפציר בסעודיה למצוא פתרון למשבר בתימן. גורמים צבאיים בתימן מסרו על גיוסם של 4,800 לוחמים מדרום תימן במסגרת תוכנית צבאית חדשה שנועדה להביא לאינטגרציה מלאה של היחידות הצבאיות בתימן. רוב הלוחמים החדשים הגיעו מאזור העיר עדן.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-28 באוגוסט 2015 על הריגתו של שוטר אחד מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו במצרים עילית במהלך היממה האחרונה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-28 באוגוסט 2015 על  הריגתם של 7 בני-אדם – 5 אזרחים ו-2 ילדים – בקרבות בין כוחות-הביטחון לבין אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מערב טורקיה. שני עיתונאים בריטים נעצרו בדרום-מזרח טורקיה בידי שירותי הביטחון של טורקיה משום שהם לא קבלו אישור ממשלתי לדווח מהאזור. גורמים בטורקיה מסרו שהמחתרת הכורדית הרגה מאז שנת 1984 כ-6,700 אזרחים ו-7,200 מאנשי כוחות-הביטחון של טורקיה – סה"כ 13,000 בני-אדם. מנגד, כוחות-הביטחון של טורקיה הרגו יותר מ-30,000 כורדים – מהם היו יותר מ-22,000 לוחמים מהמחתרת הכורדית.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות מקומיים במחוז הלמנד באפגניסטן מסרו ב-28 באוגוסט 2015 על הריגתם של 25 אנשי כוחות-הביטחון וכן על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בקרבות קשים מאוד שהיו במחוז הלמנד במהלך היממה האחרונה. זו הייתה התקפה יזומה של ארגון "הטליבאן" על נקודות צבאיות אחדות ברחבי המחוז.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-28 באוגוסט 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו במהלך היממה האחרונה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. במקרה אחד נודע על טרוריסט מוסלמי מתאבד שפוצץ את עצמו במהלך פשיטה משטרתית – אשתו ובנו נהרגו בפיגוע.
--
הודו – קשמיר – פקיסטן: מקורות צבאיים בהודו ובפקיסטן מסרו ב-28 באוגוסט 2015 על הריגתם של 9 בני-אדם בחילופי-אש בין הצבא ההודי לצבא הפקיסטני באזור חבל קשמיר. מרבית הנפגעים היו אזרחים שנפגעו בחבל קשמיר הפקיסטני. רק בחודש האחרון נהרגו עשרות בני-אדם בקרבות הללו בין שתי המדינות באזור חבל קשמיר. העימותים הללו נמשכים למרות שראש-ממשלת הודו הוזמן לביקור רשמי בפקיסטן במהלך שנת 2016.
--
ניז'ר – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניז'ר מסרו ב-28 באוגוסט 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בגבול המשותף עם ניגריה.
--
פיליפינים טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-28 באוגוסט 2015 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אבו סיאף" וכן על פציעתם של 10 חיילים בעקבות פעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה בדרום המדינה.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: