Monday, August 24, 2015

298 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 31 טרוריסטים מוסלמים נהרוג באפגניסטן; 30 הרוגים בתימן; 4 חיילים נהרגו בפקיסטן; 3 עובדי קבלן אמריקאים נהרגו באפגניסטן; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בלבנון; קצין נהרג בסעודיה; חייל נהרג בטורקיה; חייל נהרג בניגריה; שוטר נהרג במצרים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, בסודאן, בניגריה, בלוב, בתימן, במאלי, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 476 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות אזרחיים בסוריה מסרו ב-23 באוגוסט 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות שהיו במהלך היממה האחרונה באזור העיר דמשק ובמחוז אידליב. לפחות 50 בני-אדם נהרגו בהפצצות אוויריות רק באזור העיירה דומא ליד דמשק במהלך היממה האחרונה. מקורות אזרחיים מסרו על קרבות עם נפגעים גם באזור העיר דרעא, באזור הגבול עם לבנון, בחומס, בחלב, בצפון-מזרח סוריה באזורים הנמצאים בשליטת הכוחות הכורדים. מקורות נוספים בסוריה מסרו על מאות הרוגים במהלך שלושת הימים האחרונים בכל רחבי המדינה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-23 באוגוסט 2015 על הריגתו של חייל אחד ועל פציעתם של 3 חיילים נוספים בהתקפה של המחתרת הכורדית שפעלה באזור דרום-מזרח טורקיה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-23 באוגוסט 2015 על הריגתם של 298 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור ובקרבות עקובים מדם שהיו במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו עשרות רבות של חיילים עיראקים שנפגעו בסדרה של פיגועי התאבדות שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקור צבאי בכיר בעיראק מסרו על היערכותם של כ-10,000 חיילים לקראת כיבושה של העיר רמאדי.
--
תימן – מלחמת אזרחים – סעודיה; מקורות שיעים בתימן מסרו ב-23 באוגוסט 2015 על הריגתם של יותר מ-30 בני-אדם בסדרה של הפצצות של סעודיה שנערכו בערים המרכזיות של תימן במהלך היממה האחרונה. מקורות שיעים אחרים טענו על הריגתם של כ-100 בני-אדם בשלושת הימים האחרונים. כמו כן נמסר על הריגתו של חייל סעודיה בהתקפת ירי של טרוריסטים מוסלמים שיעים שפעלו באזור הגבול המשותף בין תימן לסעודיה.
--
מצרים – טרור: מקורות רשמיים במצרים מסרו ב-23 באוגוסט 2015 על הריגתו של שוטר מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר קהיר.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-23 באוגוסט 2015 על הריגתם של 3 עובדי קבלן אמריקאים שהתקפה על שיירה אמריקאית שעשתה את דרכה באזור העיר קאבול. מקורו צבאי נוסף מסר שזה היה פיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. הפיגוע עצמו היה ב-22 באוגוסט 2015 – בו נהרגו לפחות 12 אזרחים אפגאנים. (עליהם נמסר בדיווח הקודם). כמו כן נמסר מפי מקורות צבאיים באפגניסטן על הריגתם של 31 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יוזמה שנערכה בדרום המדינה במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-23 באוגוסט 2015 על הריגתם של 4 חיילים מירי של רקטות שנורו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן הפקיסטני" שפעלו באזור מחוז חייבאר.
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-23 באוגוסט 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים נוספים בקרבות שהיו בין שני ארגוני טרור שהפועלים באזור מחנה הפליטים עין אל-חילווה.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-23 באוגוסט 2015 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים באזור חבל קשמיר ההודי.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-23 באוגוסט 2015 על הריגתו של חייל ניגרי במהלך ניסיון של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" להתנקש בחייו של בקצין בכיר מאוד האחראי על הגזרה הצפונית של ניגריה. מקור צבאי מסר שהקצין הבכיר לא נפגע.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: