Friday, August 14, 2015

80 הרוגים בסוריה; 74 הרוגים בעיראק; 17 טרוריסטים מוסלמים ו-6 אזרחים נהרגו בניגריה; 17 הרוגים בלוב;  15 שוטרים נהרגו באפגניסטן; 12 חיילים נהרגו באיראן בהתקפה של המחתרת הכורדית; 7 מאנשי המחתרת הכורדית נהרגו בטורקיה; 7 הרוגים בדארפור; 5 טרוריסטים מוסלמים ו-4 שוטרים נהרגו בפקיסטן; 3 הרוגים בתימן; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במאלי; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר;  שוטר נהרג במצרים; טורקיה בונה חומה ביטחונית בגבול עם סוריה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקמרון, בניגריה, בסודאן, בלוב, במאלי, בתימן, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 252 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-13 באוגוסט 2015 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהתבצעו בידי הצבא הסורי. מקורות מקומיים בסוריה מסרו על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של טיל גראד שנורה לעבר העיר לטקיה. מקורות נוספים מסרו שארגוני הג'יהאד עושים מאמץ עליון כדי להעביר את אזור הלחימה ללטקיה המהווה המעוז העיקרי של העדה עלווית בסוריה. מקורות נוספים מסרו גם על קרבות קשים מאוד עם עשרות רבות של נפגעים באזור דמשק.
--
טורקיה – כורדים – סוריה - איראן: גורמים רשמיים בטורקיה מסרו ב-13 באוגוסט 2015 על הקמתה של חומה ביטחונית בגבול עם סוריה. מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו שההחלטה התקבלה בעקבות הריגתם של 33 אנשי ביטחון ו-12 אזרחים מאז ה-20 ביולי 2015 בידי אנשי המחתרת הכורדית. כמו כן נמסר על בחירות חדשות בטורקיה בשל הקיפאון במשא-ומתן להקים ממשלה חדשה. מקור צבאי רשמי בטורקיה מסר ב-13 באוגוסט 2014 על הריגתם של 7 מאנשי המחתרת הכורדית ביומיים האחרונים בסדרה של פעולות טרור שהתבצעו במזרח טורקיה. הדובר הצבאי הדגיש שבעקבות הפעולות האלה נפצעו טורקים אחדים, אך לא היו הרוגים טורקים בפיגועים הללו. מקורות כורדיים מסרו ב-13 באוגוסט 2015 על הריגתם של 12 מאנשי "משמרות המהפכה" בהתקפה של המחתרת הכורדית שנערכה על אדמת איראן.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-13 באוגוסט 2015 על הריגתם של 74 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. מקורות תקשורתיים נוספים מסרו שהתגלו הוכחות לשימוש בנשק כימי נגד הכורדים בצפון עיראק. במהלך היממה האחרונה היו פיגועים קשים מאוד ברחבי עיראק שגרמו לעשרות הרוגים נוספים. כמו כן נמסר על עוד עשרות הרוגים בהתקפה של חיל-האוויר העיראקי על העיר פלוג'ה. גורם מקומי מסר שרוב ההרוגים היו ילדים ונשים.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-13 באוגוסט 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים שיעים הפועלים במחוז שאבווה.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-13 באוגוסט 2015 על הריגתם של 17 בני-אדם בקרבות שהיו באזור העיר בנגאזי בין טרוריסטים מוסלמים לבין כוחות-הביטחון של לוב. גורם נוסף מסר שהקרבות היו בין שני ארגוני טרור אסלאמיים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-13 באוגוסט 2015 על הריגתם של 15 שוטרים אפגאנים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" הפועלים בדרום אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-13 באוגוסט 2015 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן הפקיסטני" וכן על הריגתם של 4 שוטרים בסדרה של פיגועי טרור שהיו במהלך היממה האחרונה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-13 באוגוסט 2015 על הריגתם של 6 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בצפון ניגריה במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של 17 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעולה מקומית של תושבים חמושים המתגוררים בצפון ניגריה.
--
מאלי – טרור: מקורות צבאיים במאלי מסרו ב-13 באוגוסט 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים במהלך ניסיון לתקוף תחמת משטרה בצפון מאלי.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-13 באוגוסט 2015 על הריגתו של שוטר מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור פיום. זה השוטר השני הנהרג בימים האחרונים באזור פיום.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-13 באוגוסט 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם כוחות הביטחון של הודו הפועלים בחבל קשמיר.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-13 באוגוסט 2015 על הריגתם של 7 בני-אדם בקרבות בין שתי מיליציות מקומיות חמושות הפועלות באזור חבל דארפור.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: