Monday, August 31, 2015

150 הרוגים בסוריה; 102 הרוגים בעיראק; 40 הרוגים נוספים בניגריה;  36 הרוגים בתימן; 11 הרוגים באפגניסטן; 10 הרוגים בפקיסטן; 10 טרוריסטים מוסלמים הוצאו-להרוג בצ'אד; שוטר וילד נהרגו בטורקיה; 250 טרוריסטים מוסלמים בסומליה בחודש אוגוסט 2015; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בניגריה, בסודאן, בסומליה, בתימן, במאלי, במצרים, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 361 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-30 באוגוסט 2015 על הריגתם של יותר מ-150 בני-אדם בסדרה של התקפות אוויריות של הצבא הסורי ובהוצאות-להרוג המוניות של ארגון "המדינה האסלאמית" הפעול בסוריה. מקורות רשמיים בסוריה ומקורות תקשורתיים המזוהים עם איראן מסרו כי במהלך היממה האחרונה נהרגו יותר מ-40 טרוריסטים מוסלמים מארגון "ג'בהת אל-נוסרה" בהפצצות אוויריות קשות של הצבא הסורי שנערכו באזור העיר דרעא. המקורות הללו הוסיפו כי במהלך ההתקפה "נהרגו גם חיילים ירדנים ושלושה חיילים ישראלים". מקורות מקומיים בסוריה על הוצאתם-להורג של 91 בני-אדם בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון המדינה האסלאמית" במהלך היומיים האחרונים. גורמים מקומיים בסוריה מסרו על קרבות עם נפגעים רבים נוספים באזור צפון אידליב, בצפון מחוז לטקיה, בחומס, בחלב ובאזור העיר דמשק – שם נהרגו ונפצעו עשרות בני-אדם נוספים בהפצצות אוויריות של הצבא הסורי. קרבות עם נפגעים נוספים נרשמו במהלך היממה אחרונה בין ארגון "ג'בהת אל-נוסרה" לבין הכוחות הכורדיים הפועלים בצפון סוריה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-30 באוגוסט 2015 על הריגתם של שוטר וילד בשני פיגועים טרור שהתבצעו בידי אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה במהלך היממה האחרונה. מקור נוסף מסר שהילד נהרג מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל לעבר רכב צבאי שעבר באזור. מאז ה-20 ביולי 2015 נהרגו עשרות רבות של בני-אדם ברחבי טורקיה מפיגועי טרור ובפעילות צבאית יזומה של הצבא הטורקי נגד המחתרת הכורדית הפועלת בתחומי טורקיה. על-פי הערכות אחדות, בין ההרוגים היו לפחות 60 חיילים ושוטרים.
--
עיראק - מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-30 באוגוסט 2015 על הריגתם של 102 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-13 יישובים במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו לפחות 12 חיילים ו-16 אזרחים.  מקורות נוספים בעיראק מסרו על חטיפתם של כ-200 אזרחים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפועלים במחוז אל-אנבר.
--
תימן – מלחמת אזרחים – סעודיה: מקורות תקשורתיים בתימן ומקורות בינלאומיים נוספים מסרו ב-30 באוגוסט 2015 על הריגתם של 36 אזרחים בסדרה של הפצצות אוויריות קשות של סעודיה שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון תימן. מקורות נוספים מסרו שכל ההרוגים היו עובדים במפעל מקומי בצפון תימן. דוברים שיעים מסרו על הרוגים נוספים גם בדרום תימן בעקבות הפצצות אוויריות של סעודיה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים מקומיים באפגניסטן מסרו ב-30 באוגוסט 2015 על הריגתם של 11 בני-אדם בסדרה של התקפות קטלניות שנערכו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו גם עובדי ממשלה בכירים.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-30 באוגוסט 2015 על הריגתם של לפחות 10 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים בכל רחבי פקיסטן. בין ההרוגים היו לפחות 3 טרוריסטים מוסלמים שנורו במהלך פעולה יזומה של כוחות-הביטחון של פקיסטן שנערכה באזור העיר קראצ'י.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים רשמיים ב"איחוד האפריקאי" הפועלים בסומליה מסרו ב-30 באוגוסט 2015 על הריגתם של יותר מ-250 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום סומליה לאורך כל חודש אוגוסט 2015.
--
צ'אד – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בצ'אד מסרו ב-30 באוגוסט 2015 על הוצאתם-להרוג של 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שהואשמו בשורה אורכה של מעשי טרור ברחבי המדינה שגרמו לעשרות הרוגים בחודשיים האחרונים. על גזר-דינם הוחלט ב-27 באוגוסט. ב-28 באוגוסט גזר-הדין יצא-לפועל בשעות הבוקר. גורמים משפטיים בצ'אד מסרו שזו הפעם הראשונה מאז שנת 1991 שהוחלט על גזר-דין מוות לנאשמים ברצח.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים מקומיים בצפון ניגריה מסרו ב-30 באוגוסט 2015 על הריגתם של 40 בני-אדם נוספים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שנערכה בצפון ניגריה. במהלך ההתקפה כולה נהרגו לפחות 68 בני-אדם. כול ההרוגים היו אזרחים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: