Saturday, August 22, 2015

304 הרוגים בעיראק; 120 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 80 הרוגים בסוריה; 50 הרוגים בתימן; 10 טרוריסטים מוסלמים, 2 אזרחים וחייל אחד נהרגו בפקיסטן; 6 הרוגים בסוריה בפעילות צבאית ישראלית; חייל נהרג בסומליה; חייל נהרג בפיליפינים בפיגוע אסלאמי;  3 פצועים בפיגוע טרור אסלאמי בצרפת; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, במאלי, בקמרון, בניגריה, במאלי, בסומליה, בתימן, בדרום-סודאן, בלבנון, בסוריה, בעיראק, באפגניסטן ובפקיסטן; סה"כ 575 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-21 באוגוסט 2015 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור, בקרבות ובהתקפות אוויריות של הצבא הסורי. גורמים אזרחיים בסוריה מסרו על קרבות עם הרוגים באזור העיר חומס, דמשק, לטקיה, ודרעא. מנגד, מקורות צבאיים רשמיים בסוריה מסרו על הרוגים רבים בקרבות שהיו באזור לטקיה וחומס.
--
ישראל  - סוריה: מקורות ביטחוניים בישראל מסרו ב-21 באוגוסט 2015 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים וקצין איראני שהיו אחראים לירי הרקטות לעבר רמת-הגולן והגליל יממה קודם לכן. כמו כן נמסר על הריגתו של חייל סורי בפעילות אווירית ישראלית נגד מטרות צבאיות סוריות בתגובה לירי הרקטות. במהלך היממה האחרונה נערכו 3 התקפות אוויריות ישראליות בסוריה שבמהלכן נפגעו כ-17 יעדים. ארגון הג'יהאד האסלאמי הממומן בידי איראן ביצע את ירי הרקטות לעבר ישראל. דובר הארגון בעזה הכחיש את מעורבותו של הארגון בירי לעבר ישראל. לכוחותינו אין נפגעים.
--
צרפת – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בצרפת מסרו ב-21 באוגוסט 2015 על פציעתם של 3 בני-אדם מירי של טרוריסט מוסלמי שפעל בצפון צרפת ברכבת מהירה שעשתה את דרכה מאמסטרדם לפריז.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-21 באוגוסט 2015 על הריגתם של 304 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים צבאיים בכירים בעיראק מסרו על קרבות עם הרוגים רבים ב-15 יישובים ברחבי עיראק.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות אזרחיים בתימן מסרו ב-21 באוגוסט 2014 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם בסדרה ארוכה של התקפות אוויריות של סעודיה שנערכו ברחבי תימן. כמו כן נמסר שבין ההרוגים היו 13 מורים ו-4 ילדים בהתקפה אווירית של סעודיה שנערכה ביממה הקודמת בצפון תימן. מקורות מקומיים נוספים מסרו שביומיים האחרונים נהרגו יותר מ-100 בני-אדם בהתקפות הללו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-20 באוגוסט 2015 על הריגתם של 120 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה ביומיים האחרונים במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים ותקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-21 באוגוסט 2015 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים, 2 אזרחים וחייל אחד בסדרה של פיגועי ירי ובפעולות צבאיות יזומות שנערכו במהלך היממה האחרונה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-21 באוגוסט 2015 על הריגתו של חייל אחד ועל פציעתם של 15 נוספים מפיצוץ של 2 רימונים שהושלכו באזור העיר מוגדישו.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-21 באוגוסט 2015 על הריגתו של חייל מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום הפיליפינים;
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: