Thursday, August 27, 2015

100 הרוגים בסוריה; 100 הרוגים בעיראק; 73 טרוריסטים מוסלמים ו-4 חיילים נהרגו באפגניסטן; 12 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 5 הרוגים בפקיסטן; 3 מאנשי המחתרת הכורדית ומפקד מורדים סורי נהרגו בטורקיה; 3 הרוגים בתימן; 2 טרוריסטים מוסלמים וחייל נהרגו בניגריה בפיגוע התאבדות; 2 חיילי נאט"ו וטרוריסט מוסלמי נהרגו באפגניסטן; 2 שוטרים נהרגו במצרים; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפיליפינים; טרוריסט מוסלמי נהרג בקשמיר; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים הו בלוב, בתימן, במאלי, בסודאן, בסומליה, בניגריה, במצרים, בלבנון בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 312 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-26 באוגוסט 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה אורכה של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות שהיו לאורך כל היממה האחרונה באזור העיר דמשק. מקור רשמי בסוריה מסר שהצבא הסורי הצליח לכבוש אתרים אסטרטגיים צפונית למחוז לטקיה. קרבות עם נפגעים נרשמו במהלך היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים באופוזיציה הסורית מסרו כי בעשרת הימים האחרונים נהרגו באזור דומא בלבד 247 בני-אדם וכן על פציעתם של יותר מ-1,000 בני-אדם נוספים בהפצצות אוויריות קשות של הצבא הסורי. בין ההרוגים היו לפחות 50 ילדים. שר-החוץ האיראני ערך ביקור קצר בלבנון לפני ביקורו בסוריה. שרת-החוץ של אוסטרליה מסרה שהיא תערוך התייעצויות עם איראן בנוגע להפצצות אוויריות נגד ארגון "המדינה האסלאמית" בסוריה ובעיראק (זו  הפתעה דיפלומטית שבאה בעקבות הסכם הגרעין שנחתם עם איראן).
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-26 באוגוסט 2015 על הריגתם של 3 מאנשי המחתרת הכורדית בהיתקלות קטלנית שהייתה בדרום-מזרח טורקיה. מקורות צבאיים נוספים מסרו על שורה של תקריות בין כוחות-הביטחון לבין אנשי המחתרת שבמהלכם נפצעו לפחות 4 חיילים טורקים. כמו כן נמסר מפי מקורות תקשורתיים בטורקיה על הריגתו של מפקד מורדים סורי ממטען-חבלה שהופעל נגד רכבו בדרום טורקיה.
--
עיראק - מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-26 באוגוסט 2015 על הריגתם של כ-100 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בעיקר בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים רשמיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים בשישה ישובים ברחבי עיראק. מקורות כורדיים בעיראק מסרו שכוחות הפשמרגה החלו בהתקפה גדולה באזור כירכוך נגד ארגון "המדינה האסלאמית" בפועלים דרומית למחוז. גורם צבאי באוטונומיה הכורדית בעיראק מסר שהפעולה נתמכת בסיוע אווירי של קואליציה האמריקאית הפועלת בעיראק. כמו כן נמסר שבמהלך הפעולה נהרגו עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים וכן נכבשו יעדים אסטרטגיים חשובים במהלך היממה האחרונה. גורמם צבאי נוסף באוטונומיה הכורדית מסר שכוחותיהם היטלו מצור על כ-20 יישובים בהם שוהים אנשי ארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת אזרחים - סעודיהמקורות אזרחיים שיעים בתימן מסרו ב-26 באוגוסט 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם בהפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו באזור העיר תעז – שהיא העיר השלישית בגדולה בתימן. מקורות שיעים נוספים מסרו על נפגעים נוספים בשורה ארוכה של תקריות קטלניות שהיו לאורך כל היממה האחרונה – אך לא נמסר מספרם המדויק של הנפגעים. מלך סעודיה, סלמאן, יערוך ביקור רשמי ראשון בארה"ב ב-4 בספטמבר 2015.
--
מצרים – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים במצרים מסרו ב-26 באוגוסט 2015 על הריגתם של 2 שוטרים מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אנסר בית אל-מקדס" הפועלים בצפון סיני. בחודשים ינואר-יולי 2015 נהרגו יותר מ-1,400 בני-אדם – כולל חיילים וטרוריסטים מוסלמים – בשורה ארוכה של פיגועי טרור ובקרבות שהיו במצרים כולה.
--
אפגניסטן – טרור – נאט"ו: מקורות רשמיים בנאט"ו מסרו ב-26 באוגוסט 2015 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו בדרום אפגניסטן מירי של טרוריסט מוסלמי שלבש מדים של הצבא האפגאני. הטרוריסט נורה ונהרג בידי חיילים נוספים שהיו באזור.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-26 באוגוסט 2015 על הריגתם של בין 73 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה ב-16 מחוזות ברחבי אפגניסטן במהלך היומיים האחרונים. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 חיילים בפעילות זו. ההצהרה הזו של שר-הביטחון האפגאני הגיעה לאחר 24 שעות שהידיעה הופיעה לראשונה במקור תקשורתי איראני.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-26 באוגוסט 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו במהלך היממה האחרונה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. בין ההרוגים היו לפחות 2 טרוריסטים מוסלמים.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-26 באוגוסט 2015 על הריגתם של 12 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום סומליה במהלך היומיים האחרונים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-26 באוגוסט 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים וחייל אחד בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו במחסום-צבאי הנמצא באזור מיידוגורי.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-26 באוגוסט 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בהיתקלות עם כוחות-הביטחון של הודו הפועלים באזור חבל קשמיר.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בפיליפינים מסרו ב-26 באוגוסט 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אבו סיאף" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום הפיליפינים. הארגון "אבו סיאף" מזוהה עם ארגון "אל-קאעידה".  בחודשים ינואר-אוגוסט 2015 נהרגו באזור זה בלבד יותר מ-350 בני-אדם בשורה ארוכה של פיגועי טרור ובקרבות עם טרוריסטים מוסלמים. מרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: