Friday, August 21, 2015

179 הרוגים בעיראק; 150 הרוגים בסוריה; 43 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 15 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפיליפינים;  10 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה; 7 הרוגים במאלי; 5 הרוגים בתימן; 2 חיילים נהרגו בדרום-סודאן;  4 רקטות נורו לעבר ישראל מהשטח הסורי; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסודאן, בניגריה, במאלי, במצרים, בלבנון, בסומליה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 411 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-20 באוגוסט 2015 על הריגתם של יותר מ-150 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות ובהתקפות אוויריות של הצבא הסורי שנערכו במרכזי הערים. מקורות צבאיים רשמיים בסוריה מסרו על הריגתם של יותר מ-300 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים וכל על כיבושם של 16 יישובים במחוז אידליב בלבד. מקורות נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים ברוב הערים המרכזיות של סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות ביטחוניים בישראל מסרו ב-20 באוגוסט 2015 על ירי של 4 רקטות לעבר רמת-הגולן והגליל שנורו מהשטח הסורי. לא היו נפגעים. בתגובה לירי, צה"ל תקף מטרות בסוריה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-20 באוגוסט 2015 על הריגתם של 179 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות שהיו בצפון עיראק. מקורות נוספים מסרו על טרוריסט-מתאבד אמריקאי שהתגייס לארגון "המדינה האסלאמית" פוצץ את עצמו באזור העיר בייג'י. מקורות מוקמיים נוספים בעיראק מסרו על הריגתם של כ-90 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור מחוז אל-אנבר וסלאח אל-דין.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-20 באוגוסט 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר עדן. גורמים בינלאומיים מסרו שתימן אינה ראויה למגורי בני-אדם – לגברים, לנשים ולילדים.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים רשמיים בטורקיה מסרו ב-20 באוגוסט 2015 על הריגתם של 10 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-20 באוגוסט 2015 על הריגתם של 43 טרוריסטים מוסלמים בפעילות אווירית יזומה רחבת-היקף שנערכה במהלך היממה האחרונה בצפון-מערב פקיסטן. ארה"ב שוקלת להפסיק את הסיוע הביטחוני לפקיסטן.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות רשמיים בדרום סודאן מסרו ב-20 באוגוסט 2015 על הריגתם של 2 חיילים מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו במרכז דרום-סודאן.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-20 באוגוסט 2015 על הריגתם של 7 בני-אדם בקרבות בין כוחות-הביטחון לבין מיליציה אסלאמית חמושה הפועלת בצפון מאלי.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-20 באוגוסט 2015 על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אבו סיאף" – המזוהה עם ארגון אל-קאעידה – במהלך ניסיון חילוץ של בן-ערובה זר שהוחזק בידי הארגון. גורמים מקומיים מסרו על 10 אזרחים זרים הנמצאים בידי ארגון "אבו סיאף".
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: