Wednesday, August 5, 2015

141 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 8 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 7 בני-אדם נהרגו בפיגוע טרור אסלאמי בקמרון; 7 הרוגים בתימן; 5 טרוריסטים מוסלמים נוספים נהרגו בקווקז; 5 הרוגים בניגריה; 5 הרוגים במצרים; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 3 הרוגים בקשמיר; 2 חיילים ואזרח נהרגו בטורקיה; פוליטיקאי בכיר נהרג בסומליה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בפיליפינים, בתאילנד, בקשמיר, במצרים, בלבנון, בתימן, בסומליה, בניגריה, בסודאן, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 270 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-4 באוגוסט 2015 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם ביום נוסף של קרבות והתקפות אוויריות שנערכו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות מקומיים בסוריה מסרו שמרבית ההרוגים היו באזור אידליב. מקורות כורדיים מסרו על קרבות עם נפגעים בצפון סוריה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-4 באוגוסט 2015 על הריגתם של 141 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות קשים שהיו בעיקר בצפון עיראק. מקורות צבאיים מסרו על הוצאות-להורג המוניות שנערכו בעיר מוסול הכבושה בידי ארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים מקומיים בתימן מסרו ב-4 באוגוסט 2015 על הריגתם של 7 בני-אדם – רובם שיעים – בקרבות שהיו באזור העיר עדן עם כוחות-הביטחון של תימן.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-4 באוגוסט 2015 על הריגתם של 5 אזרחים מירי של פצצות מרגמה שנורו בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון סיני. כל ההרוגים היו בני משפחה אחת.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-4 באוגוסט 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-4 באוגוסט 2015 על הריגתם של 2 חיילים טורקים ואזרח אחד מפיצוץ של מוקש שכנראה הוטמן בידי אנשי המחתרת הכורדית הפועלת במזרח טורקיה. מאז ה-20 ביולי 2015 נהרגו 18 חיילים טורקים בפעילות של המחתרת הכורדית. טורקיה המשיכה גם במהלך היממה האחרונה לתקוף מטרות של המחרת הכורדית בצפון עיראק.
--
רוסיה – טרור אסלאמי – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-4 באוגוסט 2015 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים נוספים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון הקווקז. בכך הגיע מספר ההרוגים ביומיים האחרונים ל-14 טרוריסטים מוסלמים שנפגעו בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור.
--
הודו – קשמיר – פקיסטן; מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-4 באוגוסט 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם בחילופי-אש בין חיילים הודים לחיילים פקיסטנים הפועלים באזור חבל קשמיר.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-4 באוגוסט 2015 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה בזמן עצרת אבל על מותו של מנהיג הארגון.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-4 באוגוסט 2015 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ווזיריסטן במהלך היממה הקודמת. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים במחוז בלוצ'יסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-4 באוגוסט 2015 על הריגתו של פוליטיקאי מקומי בכיר בהתקפת טרור שנערכה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בדרום סומליה.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בקמרון מסרו ב-4 באוגוסט 2015 על הריגתם של 7 בני-אדם ועל חטיפתם של 20 נוספים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בגבול הצפוני של קמרון. כמו כן נמסר על גירושם של 2,500 ניגרים מתחומי קמרון בשל סיבות ביטחוניות.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: