Tuesday, August 11, 2015

128 הרוגים בעיראק; 110 הרוגים בסוריה; 20 הרוגים בתימן; 10 הרוגים במאלי; 9 הרוגים בלוב בפיגוע התאבדות; 9 שוטרים, חיילים ואנשי המחתרת הכורדית נהרגו בטורקיה בסדרה של פיגועי טרור; 5 הרוגים באפגניסטן; 5 הרוגים בסומליה; 4 הרוגים בניגריה; 2 טרוריסטים מוסלמים וחייל נהרגו בקשמיר; 2 חיילים נהרגו בפיליפינים בפיגוע אסלאמי; סה"כ 305 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-10 באוגוסט 2015 על הריגתם של יותר מ-110 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קשים שהיו לאורך כל היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גם במהלך היממה האחרונה נמסרו הודעות מפי דוברים של ארגוני הג'יהאד על הריגתם של עשרות בני-אדם בקרבות בין ארגוני טרור שונים ובכן בקרבות עם כוחות-הביטחון של סוריה. קרבות עם נפגעים רבים ביו באזור חומס, חאלב, דרעא, באזור דמשק, באידליב, בדיר אל-זור, באל-חסכה במבואות הצפוניים של מחוז לטקיה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-10 באוגוסט 2015 על הריגתם של 9 שוטרים, חיילים ואנשי המחתרת הכורדית בארבע פעולות טרור שהתבצעו במהלך היממה האחרונה בידי אנשי המחתרת הכורדית. כמו כן נמסר על פיצוץ בתחנת משטרה באיסטנבול ועל פציעתם של 10 שוטרים באירוע וכן על הריגתו של חבר במחתרת הכורדית. עוד נמסר על ירי לעבר הקונסוליה האמריקאית בעיר וכן על הריגתן של 2 נשים החברות במחתרת הכורדית. מאז ה-7 ביולי 2015 נהרגו בטורקיה 31 חיילים ושוטרים ו-11 אזרחים ו-4 מחברי המחתרת בהתקפות של המחתרת הכורדית הפועלת בטורקיה – כך על-פי מקורות רשמיים בטורקיה. טורקיה גולשת למלחמת-אזרחים.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-10 באוגוסט 2015 על הריגתם של יותר מ-128 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ופיגועי טרור שהיו לאורך כל היממה האחרונה ברחבי עיראק. על-פי מקור אחד מרבית ההרוגים היו בעקבות הוצאות-להורג שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו, לאורך כל היממה אחרונה, על עשרות נפגעים בקרבות קשים שהיו במהלך היממה האחרונה.  עוד נמסר על כ-60 הרוגים בשני פיגועים קטלניים מאוד במחוז דיאלה.
--
תימן – מלחמת אזרחים – סעודיה;  מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-10 באוגוסט 2015 על הריגתם של 20 בני-אדם – רובם אנשי ביטחון – בשל טעות בזיהוי של טייסים סעודים שערכו התקפה אווירית בתימן. ארגון "המדינה האסלאמית" התחזק מאוד בסעודיה בחודשים האחרונים בעיקר על חשבון ארגון "אל-קאעידה". סביר להניח שבשבועות הקרובים אנו נראה פעילות מוגברת מאוד של הארגון בסעודיה.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-10 באוגוסט 2015 על הריגתם של 9 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים באזור העיר דרנא. מקור תקשורתי נוסף מסר שהפיגוע התבצע באמצעות מכונית-תופת שהופעלה מרחוק.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-10 באוגוסט 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" שפעלו באזור העיר קאבול. בארבעת הימים האחרונים נהרגו באפגניסטן יותר מ-300 בני-אדם – כ-200 טרוריסטים מוסלמים וכ-100 חיילים ואזרחים.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים סומליה מסרו ב-10 באוגוסט 2015 על הריגתם של 5 אזרחים מירי של חיילי "האיחוד האפריקאי" הפועלים בדרום סומליה. מקור נוסף מסר שהירי התבצע בשל טעות בזיהוי.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-10 באוגוסט 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם בפיגוע שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
מאלי – טרור: מקורות רשמיים במאלי מסרו ב-10 באוגוסט 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-קאעידה" הפועלים בצפון מאלי.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים בקשמיר מסרו ב-10 באוגוסט 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים וחייל הודי בשתי תקריות שונות שהיו במהלך היממה הקודמת באזור חבל קשמיר ההודי.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-10 באוגוסט 2015 על הריגתם של 2 חיילים מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אבו סיאף" המזוהה עם ארגון "אל-קאעידה" הפועל בדרום הפיליפינים.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: