Sunday, August 23, 2015

110 הרוגים בסוריה; 100 הרוגים בעיראק; 41 כורדים נהרגו בצפון עיראק בהפצצות טורקיות; 23 הרוגים בתימן; 21 חיילים ואזרחים נהרגו בסומליה; 17 הרוגים באפגניסטן; 10 טרוריסטים מוסלמים נוספים נהרגו בפיליפינים; 10 הרוגים ברפובליקה של מרכז אפריקה; 7 הרוגים בדרום-סודאן; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 2 חיילים נהרגו בניגריה; חייל נהרג בטורקיה; טרוריסט מוסלמי נהרג בלבנון; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בניגריה, בקשמיר, בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בלבנון, במאלי, במצרים, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 349 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות אזרחיים מקומיים בסוריה מסרו ב-22 באוגוסט 2015 על הריגתם של יותר מ-110 בני-אדם בסדרה של קרבות והפצצות אוויריות קשות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה.  גורמים מקומיים בסוריה מסרו על יותר מ-50 הרוגים ועל פציעתם של כ-200 נוספים בהפצצות אוויריות קשות של הצבא הסורי על העיירה דומא ליד דמשק. מרכז הכובד של הקרבות במהלך היממה האחרונה היה באזור לטקיה ובמחוז אידליב. גם במקומות רבים ברחבי סוריה נמסר על קרבות עם נפגעים רבים לאורך כל היממה האחרונה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-22 באוגוסט 2015 על הריגתם של 41 מלוחמי המחתרת הכורדית בצפון עיראק בהפצצות אוויריות של טורקיה שנערכו במהלך היממה האחרונה. גורמים צבאיים נוספים בטורקיה מסרו על הריגתם של 771 לוחמים כורדים במהלך החודש האחרון, אולם מרבית ההרוגים היו אזרחים חפים-מפשע. כמו כן נמסר על הריגתו של קצין טורקי בהתקפה של אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בצפון-מזרח טורקיה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-22 באוגוסט 2015 על הריגתם של לפחות 100 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו עשרות טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שנפגעו בקרבות עם לוחמים כורדים הפועלים באזור סינג'אר. גורם צבאים בעיראק מסרו כי בין ההרוגים היו לפחות 70 טרוריסטים מוסלמים חברי ארגון "המדינה האסלאמית". גורמים נוספים מסרו על הריגתם של 50 חיילים במארב של טרוריסטים מוסלמים.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים לא רשמיים בתימן מסרו ב-22 באוגוסט 2015 על הריגתם של 23 בני-אדם נוספים בהפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו באזורים אחדים בצפון תימן במהלך היממה האחרונה. גורמים שיעים בתימן דיברו על טבח שנעשה בימים האחרונים בהפצצות האוויריות של סעודיה. גורמים נוספים בתימן מסרו על הריגתם של כמעט 200 בני-אדם ביומיים האחרונים. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום תימן.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים רשמיים במצרים מסרו ב-22 באוגוסט 2015 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-22 באוגוסט 2015 על הריגתם של 17 בני-אדם בשתי התקפות טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן". 12 מההרוגים היו באזור קאבול בפיגוע התאבדות.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-22 באוגוסט 2015 על הריגתם של 21 חיילים ואזרחים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו נגד בסיס צבאי הנמצא בדרום סומליה ובפיגוע התאבדות שהיה באזור העיר מוגדישו.
--
דרום-סודאן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-22 באוגוסט 2015 על הריגתם של 7 בני-אדם בקרבות בין שתי מיליציות מקומיות חמושות הפועלות בצפון המדינה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-22 באוגוסט 2015 על הריגתם של 2 חיילים מפיצוץ של מוקש שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בצפון ניגריה.
--
הרפובליקה של מרכז אפריקה – טרור: מקורות תקשורתיים ברפובליקה של מרכז אפריקה מסרו ב-22 באוגוסט 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בקרבות בין מוסלמים לנוצרים. במהלך השנתיים האחרונות נהרגו אלפי בני-אדם בעימותים הללו. מאות אלפי בני-אדם הפכו לפליטים.
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-22 באוגוסט 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מארגון הפת"ח בקרבות בין שני ארגוני טרור אסלאמיים שהיו באזור מחנה הפליטים עין אל-חילווה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-22 באוגוסט 2015 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אבו סיאף" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום הפיליפינים במהלך היממה האחרונה. מקור צבאי מסר כי בשלושת הימים האחרונים נהרגו לפחות 25 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אבו סיאף" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: