Wednesday, August 19, 2015

215 הרוגים בעיראק; 150 הרוגים בניגריה בהתקפת טרור; 80 הרוגים בתימן; 60 הרוגים בסוריה; 30 טרוריסטים מוסלמים ו-5 שוטרים נהרגו באפגניסטן; 25 הרוגים בפקיסטן; 20 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במאלי; 18 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 6 מאנשי המחתרת הכורדית נהרגו בטורקיה; 2 הרוגים בקשמיר; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בניגריה, בסודאן, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 611 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-18 באוגוסט 2015 על הריגתם של 60 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים אזרחיים בסוריה מסרו כי בהפצצות האוויריות של הצבא הסורי על העיירה דומא נהרגו יותר מ-100 בני-אדם. גורמים בלבנון מסרו על קרבות בשטח הסורי ליד הגבול המשותף בו מעורבים עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים מארגון חיזבאללה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-18 באוגוסט 2015 על הריגתם של 215 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות קשים שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים בעיראק מסרו כי בין ההרוגים היו לפחות 25 חיילים שנפגעו משלוש מכוניות-תופת שהופעלו בוזמנית באזור העיר רמאדי. גורם צבאי נוסף מסר כי במהלך היממה האחרונה היו קרבות עם נפגעים בכ-20 יישובים בצפון עיראק.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-18 באוגוסט 2015 על הריגתם של 6 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה במזרח טורקיה. כמו כן, נמסר מפי גורמים צבאיים מוסמכים בטורקיה על הריגתם של 440 חברי המחתרת הכורדית בהפצצות אוויריות שהיו בצפון עיראק. גורמים כורדיים מסרו שהמספר מוגזם לחלוטין וכי מרבית הנפגעים היו אזרחים.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-18 באוגוסט 2015 על הריגתם של 80 בני-אדם בקרבות קשים מאוד ובהפצצות אוויריות של סעודיה שהיו באזור העיר תעז שהיא העיר השלישית בגדולה בתימן. מרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים שיעים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-18 באוגוסט 2015 על הריגתם של יותר מ-150 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בצפון ניגריה. מרבית ההרוגים נפגעו במהלך מנוסתם מאנשי הארגון שערכו התקפת-פתע על כפר דייגים במחוז יובה. כמו כן נמסר כי בין ההרוגים הרבים היו נשים וילדים שניסו להימלט באמצעות סירות קטנות.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-18 באוגוסט 2015 על הריגתם של 30 טרוריסטים מוסלמים נוספים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה הקודמת. כמו כן נמסר על הריגתם של 5 שוטרים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן". בימים האחרונים נהרגו באפגניסטן יותר מ-110 טרוריסטים מוסלמים.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים ותקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-18 באוגוסט 2015 על הריגתם של לפחות 25 בני-אדם בסדרה אורכה מאוד של פיגועי טרור ובפעולות צבאיות יזומות שנערכו נגד טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. בין ההרוגים היה איש-מודיעין בכיר. מרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים שנפגעו בצפון-מערב פקיסטן ובעיר קראצ'י.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים ב"איחוד האפריקאי" מסרו ב-18 באוגוסט 2015 על הריגתם של 18 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במרכז סומליה.
--
מאלי – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים במאלי מסרו ב-18 באוגוסט 2015 על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון המדינה במהלך היממה הקודמת.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-18 באוגוסט 2015 על הריגתם של שוטר ואזרח בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור חבל קשמיר ההודי.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: