Wednesday, August 26, 2015

110 הרוגים בעיראק; 106 הרוגים בעיראק; 40 הרוגים בתימן; 34 כורדים נהרגו בהתקפה של טורקיה בצפון-עיראק; 8 טרוריסטים מוסלמים ו-3 חיילים נהרגו בפקיסטן; 7 הרוגים בניגריה בפיגוע התאבדות; 5 חיילים ארמנים ו-3 חיילים אזרים נהרגו בקרבות בין שתי המדינות; 4 חיילים נהרגו בסעודיה; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בלבנון; קצין נהרג בקשמיר הפקיסטנית;  מלחמת האזרחים בדרום-סודאן עומדת להסתיים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסומליה, בתימן, בניגריה, במצרים, בלבנון, במאלי, בסודאן, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 324 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה ובלבנון מסרו ב-25 באוגוסט 2015 על הריגתם של 110 בני-אדם ביום נוסף של קרבות קטלניים ובהפצצות אוויריות קשות שהיו במהלך היממה האחרונה. גורמים בסוריה מסרו  כי בין ההרוגים היו לפחות 51 חיילים סורים שנפגעו במהלך קרבות עם ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בצפון סוריה. מקורות מקומיים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים ברוב הערים המרכזיות של סוריה במהלך היממה האחרונה. לאורך כל היממה האחרונה נרשמו מאות אירועים אלימים שכללו פיגועי-טרור, הפצצות אוויריות, הוצאות-להורג, ירי לעבר מרכזי אוכלוסייה, ביזה ואונס. ארה"ב הודיעה שהיא מוכנה לקלוט 8,000 פליטים מסוריה בשנת 2016.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-25 באוגוסט 2015 על הריגתם של 34 מאנשי המחתרת הכורדית – ה-PKK – בהתקפה אווירית שנערכה במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. גורמים צבאיים נוספים בטורקיה מסרו כי מאז 22 ביולי 2015 נהרגו בעיראק 814 מאנשי המחתרת בהפצצות יוזמות של טורקיה. מקורות כורדים מסרו שמרבית ההרוגים היו אזרחים חפים-מפשע. בטורקיה נהרגו בחודשים ינואר-אוגוסט 2014 כ-137 בני-אדם – כולל חיילים, אנשי המחתרת הכורדית ואזרחים.
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-25 באוגוסט 2015 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים ועל פציעתם של 30 אזרחים בקרבות בין ארגון הפת"ח לבין ארגון הג'יהאדיסטי "פתח אל-אסלאם" הפועלים במחנה הפליטים עין אל-חילווה הנמצא ליד העיר צידון. הקרבות בין שני הארגונים החלו ב-22 באוגוסט 2015. כמו כן נמסר על מנוסתם של אלפים מתושבי המחנה בעקבות הקרבות הללו. ככול היודע נהרגו עד כה 5 טרוריסטים מוסלמים וכן נפצעו כ-100 אזרחים במהלך חמשת הימים האחרונים. בחודשים ינואר-יולי 2015 נהרגו בלבנון 63 בני-אדם בפיגועי טרור ובקרבות בהם היו מעורבים כוחות-הביטחון של לבנון.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-25 באוגוסט 2015 על הריגתם של 106 בני-אדם בסדרה ארוכה של פיגועי טרור ובקרבות קשים שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקור צבאי בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-8 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמים אזרחיים בעיראק מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 39 בני-אדם שהוצאו-להורג בעיר מוסול הנשלטת בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורם צבאי נוסף מסר כי במהלך היום נהרגו לפחות 10 חיילים בפיגועי טרור.
--
תימן – מלחמת אזרחים - סעודיה: מקורות תקשורתיים בתימן ומקורות בינלאומיים מסרו ב-25 באוגוסט 2015 על הריגתם של כ-40 בני-אדם בסדרה של הפצצות קשות של סעודיה שנערכו במהלך היממה האחרונה על אזור העיר עדן. מקורות צבאיים רשמיים בסעודיה מסרו ב-25 באוגוסט 2015 על הריגתם של 3 חיילים במהלך 24 השעות האחרונות בתקריות טרור אלימות שהיו לאורך הגבול עם תימן. חייל סעודי נוסף נהרג בעקבות תאונה-מבצעית ליד הגבול התימני.
--
אזרבייג'ן – ארמניה: מקורות צבאיים באזרבייג'ן מסרו ב-25 באוגוסט 2015 על הריגתם של 5 חיילים ארמנים ועל פציעתם של 8 נוספים ביום קרב שהיה באזור נגורנו-קרבאך השנוי במחלוקת בין שתי המדינות. מקור צבאי מסר שההתקפה החלה עם הריגתם של 3 חיילים אזרים (מוסלמים) בידי חיילים ארמנים. דובר צבאי ארמני מסר שהתקרית הנוכחית החלה ב-22 באוגוסט 2015. מאז שנת 1991 נהרגו באזור זה יותר מ-30,000 בני-אדם – מרבית ההרוגים היו אזרחים אזרים (מוסלמים) שהוצאו-להורג בידי חיילים ארמנים. בשנת 1994 נחתם הסכם להפסקת-אש, אולם מידי פעם פורצות תקריות אלימות הגובות קורבנות נוספים משני הצדדים.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-25 באוגוסט 2015 על הריגתם 8 טרוריסטים מוסלמים ו-3 חיילים בעקבות סדרה של פעולות צבאיות שנערכו באזור צפון ווזיריסטן במהלך היממה האחרונה. גורם נוסף בפקיסטן מסר כי 3 החיילים נהרגו במהלך התקפה על מחסום צבאי באזור צפון ווזיריסטן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-25 באוגוסט 2015 על הריגתם של 7 בני-אדם ועל פציעתם של 41 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטית מוסלמית בת 14 מארגון "בוקו חראם" שפעלה בצפון ניגריה. בחודשים ינואר-יולי 2015 נהרגו בניגריה יותר מ-7,480 אזרחים, חיילים וטרוריסטים מוסלמים במאות פעולות טרור ובקרבות בין כוחות-הביטחון לבין ארגון "בוקו חראם". ארגון "בוקו חראם" החל להעביר לוחמים לארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בלוב.
--
דרום-סודאן – מלחמת אזרחים: מקורות רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-25 באוגוסט 2015 על הסכם שלום עם המורדים במדינה לקראת סיומה של מלחמת-האזרחים שהחלה לפני כשנתיים. במהלך התקופה הנדונה נהרגו אלפי בני-אדם אדם ומאות-אלפים נוספים הפכו לפליטים. כמו כן, סודאן האסלאמית של עומר אל-באשיר העניקה סיוע מסיבי למורדים שפעלו להפלתו של הנשיא סלבה קייר.
--
הודו – קשמיר – פקיסטן: מקורות צבאיים רשמיים בפקיסטן מסרו ב-25 באוגוסט 2015 על הריגתו של קצין פקיסטני בחילופי-אש עם חיילים הודים הפועלים באזור חבל קשמיר ההודי. בחודשים האחרונים נהרגו עשרות בני-אדם בתקריות דומות ובהתקפות טרור של טרוריסטים מוסלמים פקיסטנים המנסים לחדור לאזור חבל קשמיר ההודי.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: