Monday, August 3, 2015

138 טרוריסטים מוסלמים ו-12 חיילים נהרגו באפגניסטן; 100 הרוגים בסוריה; 96 הרוגים בעיראק; 13 הרוגים בניגריה; 5 הרוגים בלוב; 4 בני-אדם נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי באפגניסטן; 4 הרוגים בדרום-סודאן; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 2 חיילים וטרוריסט כורדי נהרגו בטורקיה; אזרח נהרג בסעודיה;  4,693 בני-אדם נהרגו בחודש יולי בעיראק; פיגועים וקרובת נוספים עם נפגעים היו בלוב, במצרים, בתימן, בסומליה, בניגריה, בסודאן, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 379 בני-אדם נהרגו ביממה אחרונה;
==
טורקיה – כורדים - עיראק: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-2 באוגוסט 2015 על הריגתם של 2 חיילים ושל טרוריסט כורדי אחד בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי ארגון המחתרת הכורדית (ה-PKK) הפועל במזרח טורקיה. עוד 24 חיילים נוספים נפצעו בפיגוע. מנהיג האוטונומיה הכורדית בעיראק ביקש מה-PKK לעזוב את תחומי צפון עיראק, ובמקביל הוא גינה את ההפצצות הטורקיות שגרמו להריגתם של 260 כורדים רק בימים האחרונים.
--
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות ומקומיים סוריה מסרו ב-2 באוגוסט 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים מאוד שהיו במהלך היממה האחרונה באזור מחוז אדליב ובאזור העיר דרעא. עשרות הרוגים היו גם באזור חאלב ואל-חאמה. גורמים מקומיים מסרו על עשרות חיילים סורים הרוגים, וכן קרבות פרצו גם בין שני ארגוני טרור ג'יהאדיסטים. מאידך, גורמים רשמיים בסוריה מסרו על הריגתם של 120 טרוריסטים מוסלמים בקרבות שהיו באזור העיר דרעא ובער חאלב.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-2 באוגוסט 2015 על הריגתם של לפחות 96 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות נגד ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות תקשורתיים עצמאיים מסרו כי במהלך חודש יולי 2015 נהרגו בעיראק 4,693 חיילים, אזרחים וטרוריסטים מוסלמים ברחבי המדינה.
--
תימן – מלחמת אזרחים - סעודיה: מקורות רשמיים בסעודיה מסרו ב-2 באוגוסט 2015 על הריגתו של אזרח סעודי מירי של פצצות מרגמה שנורו בידי טרוריסטים מוסלים שיעים הפועלים בתימן. כמו כן נמסר שסגן-הנשיא התימני שהודח בידי השיעים, חזר לעיר עדן. גורם צבאי בתימן מסר שחיילי הממשלה הסונית קיבלו ציוד צבאי חדש מערב-הסעודית – ציוד הכולל גם טנקים.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-2 באוגוסט 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם בקרבות בין שני ארגוני טרור אסלאמיים הפועלים במזרח לוב.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-2 באוגוסט 2015 על הריגתם של 138 טרוריסטים מוסלמים ושל 12 חיילים בפעילות צבאית רחבת-היקף שנערכה נגד הארגון במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן. הדובר הצבאי מסר שהפעילות הזו התבצעה ב-48 השעות האחרונות. כמו כן נמסר מפי מקורות ביטחוניים על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך במזרח אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-2 באוגוסט 2015 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור העיר קראצ'י במהלך היממה האחרונה.
--
דרום-סודאן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-2 באוגוסט 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של קרבות בין שתי מיליציות מקומיות חמושות הפועלות בעיר הבירה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים וצבאיים בניגריה מסרו ב-2 באוגוסט 2015 על הריגתם של 13 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בצפון ניגריה. כמו כן נמסר על שחרורם של עשרות נשים וילדים שהיו בשבי הארגון בעקבות פעולה צבאית יזומה שבה נהרגו גם עשרות טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון – כך לפי הודעת הצבא.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: