Sunday, August 30, 2015

120 הרוגים בסוריה; 88 הרוגים בעיראק; 40 הרוגים באפגניסטן; 28 הרוגים בניגריה; 15 הרוגים בתימן; 14 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן;  10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 2 שוטרים נהרגו בטורקיה; 2 הרוגים בקשמיר;  שוטר נהרג בבחריין; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסעודיה, בתימן, בקשמיר, בלוב, במאלי, בניגריה, בסומליה, בסודאן, במצרים, בלבנון, בסומליה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 322 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-29 באוגוסט 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים שהיו צפונית לאזור אידליב, בצפון מחוז לטקיה וליד הגבול המשותף עם לבנון. מקורות מקומיים מסרו על עשרות רבות של הרוגים – חיילים וטרוריסטים מוסלמים מכל הארגוני הג'יהאד – בקרבות קשים מאוד על שדה-תעופה צבאי הנמצא צפונית-מערבית לעיר אידליב. באזור חאלב נמסר על יותר מ-50 הרוגים בקרבות בין ארוגני הג'יהאד לבין הצבא הסורי במהלך היממה האחרונה. גורמים מקומיים נוספים בסוריה מסרו על עשרות הפצצות אוויריות של הצבא הסורי שהיו ביומיים האחרונים רק באזור זה. גורמים רשמיים באו"ם מסרו שכ-4.6 מיליון סורים אינם מקבלים סיוע כלשהו בשל בעיות קשות בהגעה אליהם לאור המלחמה המשתוללת בסוריה. מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו שהפסקת-האש הקצרה שהייתה באזור זבאדאני קרסה, וכי ארגוני המורדים המטירו לעבר כפרים שיעים בסוריה עשרות רקטות בשעות הבוקר של ה-29 באוגוסט 2015.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-29 באוגוסט 2015 על הריגתם של 2 שוטרים מירי של אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בצפון-מזרח טורקיה. מקור נוסף מסר שהשניים נהרגו בכניסה לבית-חולים מקומי. מקורות במחתרת הכורדית מסרו כי במהלך השבועות האחרונים כוחותיהם הרגו 417 חיילים ושוטרים – המספר הזה מוגזם לחלוטין, והוא נמסר כחלק מהתעמולה של הארגון נגד הצבא הטורקי הפועל בצפון-מזרח טורקיה ובעיראק. דובר משרד-החוץ הטורקי מסר שטורקיה החלה להפציץ לראשונה מטרות של ארגון "המדינה האסלאמית" בסוריה במסגרת הקואליציה האמריקאית. משטרת תאילנד מסרה על מעצרו של אזרח טורקי בחשד למעורבות בפיגוע שהיה בבנגקוק ב-17 באוגוסט 2015  בו נהרגו 22 בני-אדם.
--
עיראק - מלחמת-אזרחים: מקורו תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-29 באוגוסט 2015 על הריגתם של 88 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-8 יישובים בצפון עיראק. מקורות כורדיים מסרו שכוחותיהם הצליחו לשחרר 7 יישובים שהיו בשליטת ארגון "המדינה האסלאמית" במהלך היממה האחרונה. בהתאם לדברי המקורות הצבאיים והדוברים הכורדים, מרבית הנפגעים היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת אזרחים – סעודיה: מקורות תקשורתיים מקומיים בתימן מסרו ב-29 באוגוסט 2015 על הריגתם של 15 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות של סעודיה נערכו במרכז תימן ובצפונה. גורמים נוספים מסרו שהמיליציות השיעיות ממשיכות לירות טילי סקאד לעבר סעודיה.  גורמים נוספים בתימן מסרו שהמיליציות השיעיות מחזיקות בשבי 11 עיתונאים מקומיים וזרים. ארגון "אל-קאעידה" מתקשה להחזיר את השפעתו באזור העיר עדן כפי שזו הייתה לפני שהחלו ההפצצות הסעודיות בחודש מרס 2015.
--
מצרים – טרור: מקורות רשמיים במצרים מסרו ב-29 באוגוסט 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים – חברי תנועת האחים-המוסלמים - בעקבות פעילות משטרתית יזומה שנערכה במהלך היממה הקודמת במרכז מצרים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-29 באוגוסט 2015 על הריגתם של 40 בני-אדם בסדרה אורכה מאוד של פיגועי טרור ובקרבות שהיו במחוזות אחדים ברחבי המדינה. מקורות נוספים מסרו שבין ההרוגים היו 25 אנשי מיליציה פרו-ממשלתית שנפגעו במהלך התקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. כמו כן נמסר מפי גורם צבאי שבין ההרוגים היו לפחות 6 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן שנפגעו בהפצצה אווירית של הצבא האפגאני.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בפקיסטן מסרו ב-29 באוגוסט 2015 על הריגתם של 14 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן הפקיסטני" בסדרה של התקפות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה באזור הגבול המשותף עם אפגניסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-29 באוגוסט 2015 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" במהלך ניסיון לתקוף שיירה של כוחות "האיחוד האפריקאי" הפועל בדרום סומליה. מקורות צבאיים רשמיים הוסיפו שבהתקפה לא נפגע אף חייל סומלי או אפריקאי.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-29 באוגוסט 2015 על הריגתם של 28 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בצפון-מזרח ניגריה. כל ההרוגים היו אזרחים המתגוררים באחד מהכפרים באזור.
--
בחריין – טרור: מקורות רשמיים בבחריין מסרו ב-29 באוגוסט 2015 על הריגתו של שוטר ועל פציעתם של 7 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו בכפר שיעי.
--
הודו – קשמיר – פקיסטן: מקורות תקשורתיים הודו מסרו ב-29 באוגוסט 2015 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של פצצות מרגמה שנורו בידי חיילים פקיסטנים לעבר קשמיר ההודית. במהלך החודש האחרון נהרגו עשרות בני-אדם בעימותים הללו.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: