Tuesday, August 4, 2015

132 הרוגים בעיראק; 90 הרוגים בסוריה; 33 הרוגים בתימן; 10 חיילים נהרגו במאלי; 10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 9 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקווקז; 9 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; מפקד בכיר בארגון אל-קאעידה ו-2 אזרחים נהרגו בפקיסטן; טרוריסט מוסלמי בכיר נהרג בתאילנד; יותר מ-6,400 בני-אדם נהרגו בדרום תאילנד בפיגועי טרור אסלאמיים מאז שנת 2004; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במצרים, בלוב, בלבנון, בתימן, בסומליה, בניגריה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 297 בני-אדם נהרגו ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-3 באוגוסט 2015 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו לאורך כל היממה האחרונה. בין ההרוגים היו לפחות 25 הרוגים בהתרסקות מטוס-קרב באזור מסחרי בעיירה במחוז אידליב. כמו כן נמסר על קרבות קשים עם נפגעים רבים ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות כורדיים מסרו שהעיר אל-חסכה שוחררה לחלוטין מהנוכחות של ארגון "המדינה האסלאמית".
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאים בעיראק מסרו ב-3 באוגוסט 2015 על הריגתם של יותר מ-132 בני-אדם סדרה של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-20 עיירות וכפרים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. הצבא העיראקי העביר מסר שכוחותיו ערוכים כעת לכיבושה של העיר פלוג'ה בימים הקרובים.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-3 באוגוסט 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בדרום המדינה. במהלך היום מסרו גורמים ביטחוניים הנאמנים לממשלת האדי על כיבושו של הבסיס הצבאי הגדול ביותר בתימן, אל-אנאד, שהיה בידי המורדים השיעים. קצין בכיר מסר על הריגתם של לפחות 30 טרוריסטים מוסלמים שיעים ועל פציעתם ותפיסתם של עשרות נוספים במהלך הקרב.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-3 באוגוסט 2015 על הריגתם של 9 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בקרבות בין שני פלגים השייכים לארגון הפועלים במחוז הארט.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-3 באוגוסט 2015 על הריגתו של מפקד בכיר בארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז קוויטה במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 אזרחים בפיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים.
--
מאלי – טרור: מקורות צבאיים במאלי מסרו ב-3 באוגוסט 2015 על הריגתם של 10 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה הפועלים בצפון המדינה.
--
רוסיה – טרור אסלאמי – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-3 באוגוסט 2015 על הריגתם של 9 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יוזמה שנערכה בצפון הקווקז.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-3 באוגוסט 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בכיר בקרב יריות עם כוחות הביטחון של תאילנד הפועלים בדרום המדינה. מאז שנת 2004 נהרגו בדרום המדינה יותר מ-6,400 בני-אדם בפיגועי טרור אסלאמיים ובקרבות עם טרוריסטים מוסלמים.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בסומליה מסרו ב-3 באוגוסט 2015 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום המדינה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: