Friday, August 28, 2015

205 הרוגים בעיראק; 150 הרוגים בסוריה; 32 טרוריסטים מוסלמים ו-11 חיילים נהרגו בסומליה; 14 הרוגים בפקיסטן; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באלג'יריה; 3 כורדים נהרגו מירי של חיילים בטורקיה; 3 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי באפגניסטן; 2 הרוגים בלבנון; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בלוב, בקשמיר, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 432 הרוגים היממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות אזרחיים בסוריה מסרו ב-27 באוגוסט 2015 על הריגתם של יותר מ-150 בני-אדם בסדרה אורכה מאוד של קרבות שהיו באזור דמשק, חומס, חאלב, דרעא, דיר אל-זור, במחוז אידליב ובצפון מחוז לטקיה. מקורות צבאיים בסוריה מסרו על הריגתם של 70 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות קשים שהיו בצפון מחוז לטקיה במהלך היממה הקודמת. גורמים נוספים בסוריה מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" הצליח לכבוש 5 כפרים ליד הגבול עם טורקיה. מקור ביטחוני במסר על הריגתו של האקר – ממוצא בריטי - בארגון "המדינה האסלאמית" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך באזור העיר רקא לפני יומיים. אזרח מוסלמי באוסטרליה מואשם בסיוע לארגון "המדינה האסלאמית" בגיוס מתנדבים לשורותיו.
--
עיראק - מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-27 באוגוסט 2015 על הריגתם של 205 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים מאוד ובקרבות קשים שהיו באזור צפון עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמים צבאיים רשמיים בעיראק מסרו על הריגתם של יותר מ-100 טרוריסטים מוסלמים בסדרה של קרבות שנערכו ב-10 יישובים. כמו כן נמסר על הריגתם של לפחות 7 חיילים כורדים מכוחות הפשמרגה מירי של פצצות מרגמה שנורו באזור תל-עפאר. מקורות צבאיים באוטונומיה הכורדית מסרו שכוחותיהם ממשיכים במבצע הצבאי הגדול נגד אנשי ארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון עיראק. דוברים של המיליציות השיעיות הפועלות בעיראק מסרו כי במהלך היממה האחרונה נהרגו לפחות 40 מאנשיהם בפעילות צבאית נגד ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות ביטחוניים נוספים בעיראק מסרו על הריגתם של 2 גנרלים בכירים בצבא העיראקי בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-27 באוגוסט 2015 על הריגתם של 3 אזרחים כורדים ועל פציעתם של 7 נוספים במהלך עימותים אלימים שפרצו בין תושבים מקומיים לבין כוחות-הביטחון הפועלים בדרום-מזרח טורקיה. גורמים ביטחוניים בטורקיה מסרו שהרקע לאירועים הקטלניים היה על רקע הניסיון של כוחות-הביטחון להטיל עוצר על כפר כורדי ליד הגבול עם עיראק. גורם ביטחוני אמריקאי מסר שהוא משוכנע שטורקיה תצטרף ללחימה נגד ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בסוריה. גורם מדיני בארה"ב מסר שארה"ב משלמת מחיר מדיני גבוה מידי עבור שיתוף הפעולה של טורקיה במלחמה נגד הארגון. מקור תקשורתי בארה"ב מסר ש"הכרזת המלחמה" של ארדואן על ארגון "המדינה האסלאמית" נובעת ממצבו הפוליטי הקשה של ארדואן. בשל השיתוק הפוליטי השורר בטורקיה מאז הבחירות האחרונות של חודש יוני 2015,  יתקיימו בחירות חדשות ב-1 בנובמבר 2015.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-27 באוגוסט 2015 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום תימן במהלך היממה האחרונה. ארגונים בינלאומיים העבירו מחאה לסעודיה על השימוש שהיא עושה בפצצות-מצרר בהפצצות האוויריות הנערכות בכל רחבי תימן במהלך החודשים האחרונים.
--
אפגניסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים לא רשמיים באפגניסטן מסרו ב-27 באוגוסט 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך באפגניסטן במהלך היממה האחרונה. לטענת המקורות, כל ההרוגים היו אזרחים.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-27 באוגוסט 2015 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים ושל 4 אזרחים בסדרה של פיגועי טרור שהיו ברחבי פקיסטן במהלך היממה האחרונה. מרבית הנפגעים היו באזור צפון ווזיריסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-27 באוגוסט 2015 על הריגתם של 39 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" וכן על הריגתם של 11 חיילים במהלך התקפה על שיירה צבאית שעשתה את דרכה בדרום סומליה.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-27 באוגוסט 2015 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במזרח המדינה במהלך היממה האחרונה.
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-27 באוגוסט 2015 על הריגתם של טרוריסט מוסלמי ושל תושב מקומי בקרבות שהיו באזור מחנה הפליטים עין אל-חילווה. הקרבות מתנהלים בין ארגון הפת"ח לבין ארגון "פתח אל-אסלאם". עד כה נהרגו בקרבות הללו לפחות 7 בני-אדם.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-27 באוגוסט 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם כוחות-הביטחון של הודו הפועלים באזור חבל קשמיר ההודי.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: