Sunday, August 9, 2015

115 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 109 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 17 הרוגים בתימן; 5 חיילים נהרגו בניגריה; 4 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים נוספים במאלי; 2 כורדים ושטר נהרגו בטורקיה; שוטר נהרג במצרים; הרוג נוסף בפיגוע שהתבצע בכפר דומא; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, במאלי, בצ'אד, בקמרון, בתימן, במצרים, בלבנון, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 339 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסורי ובלבנון מסרו ב-8 באוגוסט 2015 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בפיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות היו לאורך כל היממה האחרונה. גורם מקומי במחוז אידליב מסר שבין ההרוגים היו לפחות 20 אזרחים שנפגעו בהפצצות אוויריות של הצבא הסורי. קרבות עם נפגעים רבים היו באזור העיר דרעא, חומס, חאלב, באזור דמשק, אידליב, דיר אל-זור ובאזורים הצפוניים של העיר אל-חסכה. גורמים בלבנון מסרו על קרבות עם נפגעים גם באזור לטקיה שם מרוכזים בני העדה העלווית.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-8 באוגוסט 2015 על הריגתם של 109 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו לאורך כל היממה האחרונה בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים רשמיים בעיראק אישרו את הדיווחים על הריגתם של כ-2,000 בני-אדם בעיר מוסול בשבועיים האחרונים בידי אנשי ארגון "המדינה האסלאמית" השולטים בעיר.
--
תימן – מלחמת אזרחים - סעודיה: מקורות ביטחוניים בתימן מסרו ב-8 באוגוסט 2015 על הריגתם של 17 בני-אדם מפיצוץ של מוקשים בדרום תימן שהוטמנו בידי טרוריסטים מוסלמים שיעים.
--
מצרים – טרור: מקורות רשמיים במצרים מסרו ב-8 באוגוסט 2015 על הריגתו של שוטר מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור פיום בתגובה להריגתם של 6 מחברי תנועת "האחים המוסלמים" יממה קודם לכן.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-8 באוגוסט 2015 על 2 כורדים נוספים שנהרגו מירי של שוטרים במהלך עימותים אלימים שהיו ביום שישי בין כורדים לאנשי כוחות-הביטחון הפועלים במזרח טורקיה. כמו כן נמסר על הריגתו של שוטר בעימותים הללו. בכך עלה מסר ההרוגים ל-5 כורדים ושוטר אחד ביומים האחרונים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-8 באוגוסט 2015 על הריגתם של 115 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה ביומיים האחרונים במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן. (מחצית מההרוגים היו אזרחים).
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-8 באוגוסט 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם כנראה בסדרה של קרבות בין שני ארגוני טרור אסלאמיים הפועלים בצפון-מערב פקיסטן.
--
ניגריה – טרור: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-8 באוגוסט 2015 על הריגתם של 5 חיילים מירי של אנשי מיליציה מקומית הפועלת בצפון ניגריה.
--
מאלי – טרור: מקורות רשמיים במאלי מסרו ב-8 באוגוסט 2015 על 4 הרוגים נוספים בהתקפת הטרור שנערכה בידי טרוריסטים מוסלמים שתקפו בית מלון במרכז מאלי. עד כה נהרגו 12 בני-אדם בפיגוע.
--
ישראל – טרור: מקורות רפואיים בישראל מסרו ב-8 באוגוסט 2015 על מותו מפצעיו של האב של הילד שנרצח בפיגוע שהתבצע בידי טרוריסטים יהודים בכפר דומה ב-31 ביולי 2015. בכך עלה מספר ההרוגים בפיגוע לשניים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: