Monday, November 23, 2015

טרור אסלאמי - 192 הרוגים ביממה האחרונה

70 הרוגים בסוריה; 61 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 25 הרוגים בעיראק; 11 טרוריסטים מוסלמים נהרגו ברוסיה; 10 הרוגים בתימן; 4 טרוריסטים מוסלמים ו-4 שוטרים נהרגו בפקיסטן; 3 הרוגים בדרום-סודאן; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו ברחבי ישראל; ישראלית נרצחה בגוש-עציון; מאז אוקטובר 2015, 21 ישראלים ומוסלמי אחד מהרשות נרצחו בפגועי-טרור ובאירועים הקשורים לטרור אסלאמי; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 192 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים אזרחיים בסוריה מסרו ב-22 בנובמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גם במהלך היממה האחרונה נמסר מפי גורמים מקומיים על הפצצות אוויריות של הצבא הסורי, חיל-האוויר הרוסי וחיל-האוויר הצרפתי בעשרות מוקדים ברחבי סוריה שגרמו לעשרות הרוגים נוספים – חלקם המכריע כנראה היה אזרחים.
--
אירופה – טרור: גורמי ביטחון בבלגיה מסרו ב-22 בנובמבר 2015 על פשיטה משטרתית שנערכה בבריסל שבמהלכה נעצרו 16 טרוריסטים מוסלמים. גם במהלך היום העיר תהיה נצורה בשל החשש מסדרה של פיגועי טרור. גורמים נוספים מסרו שאחד מהטרוריסטים שהשתתפו בפיגועי בפריז הצליח להימלט לגרמניה. מתח רב בגרמניה בעקבות הידיעה על 5 טרוריסטים מוסלמים שניסו לבצע סדרה של פיגועי טרור במהלך משחק הכדורגל בין גרמניה להולנד שבוטל ביום שלישי שעבר. מפקד חוליית הטרור, זהותו ידועה לרשויות הביטחון ונמסר שהוא מחזיק בדרכון גרמני.

עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-22 בנובמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-25 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-4 יישובים ברחבי המדינה במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-22 בנובמבר 2015 על הריגתם של לפחות 10 בני-אדם בקרבות ובהפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו בדרום תימן במהלך היממה האחרונה.
--
דרום-סודאן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-22 בנובמבר 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם בהתקפה של מורדים מקומיים הפועלים נגד הממשלה המרכזית. גורמים רשמיים מסרו על קרבות בין כוחות-הביטחון של דרום-סודאן לבין טרוריסטים מוסלמים הפועלים בעיקר בצפון המדינה.
--
רוסיה – טרור – ארגון המדינה-האסלאמית: מקורות צבאיים רשמיים ברוסיה מסרו ב-22 בנובמבר 2015 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים הקשורים לארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה ברפובליקות הדרומיות של רוסיה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-22 בנובמבר 2015 על הריגתם של 61 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה ביממה האחרונה באזורים אחדים ברחבי המדינה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-22 בנובמבר 2015 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים ושל 4 שוטרים בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור העיר קראצ'י נגד טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "הטליבאן".
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-22 בנובמבר 2015 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים (שני גברים ואישה) בעקבות סדרה של פיגועי-טרור קטלניים שהתבצעו נגד אזרחים וחיילים הפועלים באזור ירושלים, בגוש-עציון ובאזור השומרון. ישראלית אחת נרצחה בפיגוע-דקירה שהתבצע בידי טרוריסט מוסלמי. מאז ה-1 באוקטובר 2015 נרצחו ברחבי ישראל 21 ישראלים ומוסלמי אחד מהרשות בפיגועי-טרור ובאירועים הקשורים לטרור אסלאמי. במהלך התקופה הנדונה נהרגו 62 טרוריסטים מוסלמים וג'יהאדיסטים.
==
ד"ר יוחאי סלע

==

Made in Israel -  2015
חדשות המזרח התיכון. צילום: ד"ר יוחאי סלע
Tel Aviv - Ramat Aviv


No comments: