Tuesday, November 24, 2015

טרור אסלאמי - 302 הרוגים ביממה האחרונה

101 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 58 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 22 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בסומליה; 8 הרוגים בניגריה בפיגוע התאבדות; 4 טרוריסטים מוסלמים וחייל הודי נהרגו בקשמיר; 4 בני-אדם נהרגו בתימן; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בירושלים ויו"ש; חייל צה"ל נרצח בכביש 443 ; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסודאן, בניגריה, בקמרון, בסומליה, בתימן, במאלי, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 302 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-23 בנובמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים ובהפצצות אוויריות כבדות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. דוברים צבאיים ברוסיה מסרו על התקפות אוויריות כבדות מאוד נערכו ברחבי סוריה במהלך היומיים האחרונים שבמהלכם הופצצו מאות יעדים טרור וכן נהרסו כ-1,000 מיכליות-נפט שהיו בבעלות ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בסוריה. מקור צבאי רוסי נוסף מסר על מאות טרוריסטים מוסלמים שנהרגו במהלך שלושת הימים האחרונים בהפצצות שנערכו באזורי השליטה של ארגון "המדינה האסלאמית". גורמים מקומיים נוספים בסוריה מסרו כי בהפצצות הרוסיות נהרגו עד כה יותר מ-400 אזרחים – ביניהם היו 97 ילדים.  מקורות כורדיים מסרו על הריגתם של 3 בני-אדם ועל פציעתם של 20 נוספים בפיגוע שנעשה באמצעות אופנוע-תופת שהופעל ביישבו כורדי הנמצא ליד הגבול עם טורקיה. כמו כן, נמסר על קרבות עם נפגעים באזור צפון לטקיה, חומס, אל-חמה, חאלב ובכל מחוז אידליב. מקור במקומי באזור העיר דרעא מסר על הפצצות אוויריות של רוסיה שנערכו במהלך הימים האחרונים.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-23 בנובמבר 2015 על הריגתם של 101 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות קשים שהיו בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים בעיראק ומקורות כורדיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-15 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. גורם כורדי לא רשמי מסר כי באזור סינג'אר עדיין נערכים קרבות בין הכוחות-הכורדיים לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". במהלך הימים האחרונים נהרגו עשרות מחיילי "הפשמרגה" מהאוטונומיה הכורדית של צפון עיראק במהלך קרבות קשים עם אנשי ארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-23 בנובמבר 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם – אם ובנה, וכן 2 טרוריסטים מוסלמים שיעים – בשתי התקפות אוויריות שנערכו בידי "הקואליציה הסעודית" הפועלת בתימן.
--
ישראל – טרור: מקורות משטרתיים וצבאיים בישראל מסרו ב-23 בנובמבר 2015 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בארבעה פיגועים היו באזור ירושלים וביו"ש במהלך היממה אחרונה.  כמו כן נמסר על רציחתו של חייל צה"ל, זיו מזרחי, בידי טרוריסט מוסלמי שפעל בכביש 433עוד נמסר שצה"ל תקף מטרות טרור בעזה בתגובה לירי של רקטה לעבר ישראל.  מאז ה-1 באוקטובר2015, נהרגו ברחבי-ישראל 23 בני-אדם (כולל מוסלמי אחד תושב יו"ש) בפיגועי טרור ובאירועים הקשורים לטרור אסלאמיבמהלך התקופה הנדונה נהרגו 65 טרוריסטים מוסלמים וג'יהאדיסטים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-23 בנובמבר 2015 על הריגתם של 58 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה נגד ארגון "הטליבאן" הפועל במחוזות אחדים ברחבי המדינה. גם שר-הפנים האפגאני מסר הודעה ברוח דומה.
--
הודו – קשמיר – פקיסטן: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-23 בנובמבר 2015 על הריגתו של חייל הודי מירי של חיילים פקיסטנים שפעלו באזור הגבול המשותף בחבל קשמיר הפקיסטני. דובר צבאי נוסף מסר על הריגתם  של 4 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים בחבל קשמיר.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים בסומליה ובאפריקה מסרו ב-23 בנובמבר 2015 על הריגתם של לפחות 22 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך באזור העיר קיסמאיו. מקורות נוספים מסרו על נפגעים נוספים בדרום סומליה בין חיילי "האיחוד האפריקאי" לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב".
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-23 בנובמבר 2015 על הריגתם של 8 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון-מזרח ניגריה.
==
ד"ר יוחאי סלע


==
Made in Israel -  2015
חדשות המזרח התיכון. צילום: ד"ר יוחאי סלע
Tel Aviv - Ramat Aviv

No comments: