Wednesday, November 25, 2015

טרור אסלאמי - 300 הרוגים ביממה האחרונה

140 הרוגים בסוריה; 81 הרוגים בעיראק; 15 הרוגים בתימן; 14 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקווקז; 12 חיילי המשמר הנשיאותי נהרגו בטוניסיה בפיגוע התאבדות; 11 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; ; 7 אזרחים ו-3 חיילים נהרגו במצרים;  6 מהגרים סודאנים נהרגו במצרים מירי של חיילים; 5 מאנשי המחתרת הכורדית נהרגו בטורקיה; 4 אזרחים נהרגו בסומליה; 2 טייסים רוסים נהרגו בגבול סוריה-טורקיה; מסוק רוסי הופל בסוריה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בסודאן, בסומליה, בטורקיה, בקשמיר, בניגריה, בקמרון, בלוב, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 300 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-24 בנובמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-140 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות רחבות-היקף שהיו לאורך כל היממה אחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקור אזרחי בסוריה מסרו שמרבית ההרוגים נפגעו בהפצצות כבדות מאוד של רוסיה. מקורות ביטחוניים ברוסיה ובטורקיה אישרו את דבר הפלתו של מטוס-קרב רוסי שחדר לתחום האווירי של טורקיה, וכן על הריגתם של 2 טייסים רוסים שהיו במטוס. אחד מהטייסים ההרוגים צנח באזור בו שולטים המורדים הטורקמנים המקבלים סיוע צבאי מסיבי מטורקיה. מקורות נוספים מסרו גם על הפלתו של מסוק רוסי מירי של המורדים הפועלים בצפון סוריה. מאז שהחלה המעורבות הרוסית בסוריה בחודש ספטמבר 2015, נהרגו 3 חיילים מתנדבים שפעלו במסגרת הצבא הסורי הנאמן לאסד; 2 טייסים רוסים קרביים נהרגו;  וכן נהרגו 224 נוסעי המטוס הרוסי שהופל בסיני ממטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". ברוסיה עצמה נהרגו בימים האחרונים 25 טרוריסטים מוסלמים הקשורים לארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יוזמה של הצבא הרוסי שפעל בדרום-רוסיה ובצפון-הקווקז.

Turkey shoots down Russia's Sukhoi SU-24 near Syrian Border
--
אירופה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בבלגיה מסרו ב-24 בנובמבר 2015 על המשך העוצר הכפוי שהוטל על מרבית העיר בריסל בעקבות מבצע חיפושים נרחב אחרי טרוריסטים מוסלמים המתכננים כנראה לבצע סדרה של פיגועי-טרור. בגרמניה נמסר על מצוד נרחב אחרי טרוריסט מוסלמי בשם סלאח עבד אל-סלאם שהשתתף בטבח בפריז ב-13 בנובמבר 2015, ונמסר שהוא הצליח להימלט לאזור האנובר שבגרמניה. נשיא צרפת נפגש עם אובמה במטרה לתאם את המאבק נגד ארגון "המדינה האסלאמית". בצרפת הוגשו כתבי-אישום נגד 124 בני-אדם החשודים בפעילות טרור. מקורות נוספים באירופה מסרו על מצוד נרחב אחרי טרוריסטים מוסלמים באוסטריה, באיטליה, בבריטניה, בשבדיה ובספרד.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-24 בנובמבר 2015 על הריגתם של 5 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות אווירית יזומה של הצבא הטורקי שפעל בדרום-מזרח טורקיה. מאז תחילת חודש יולי נהרגו מאות בני-אדם בכל רחבי טורקיה בעימותים קטלניים בין הצבא הטורקי למיעוט הכורדי. גורמים תקשורתיים בטורקיה מסרו כי בין ההרוגים היו לפחות 55 ילדים. בעקבות הפלת המטוס הרוסי, גורמים רשמיים ברוסיה דרשו מאזרחי מדינתם לא להגיע לביקורים בטורקיה משום "שטורקיה מסוכנת כמו מצרים". מסתבר, שארדואן הצליח בכישרון רב גם להסתכסך עם רוסיה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-24 בנובמבר 2015 על הריגתם של 81 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-13 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על התקפה של חיל-האוויר הטורקי על יעדים של המחתרת הכורדית הפועלת בצפון עיראק – אולם לא נמסר על נפגעים בהתקפה זו.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים יעים בתימן מסרו ב-24 בנובמבר 2015 על הריגתם של 14 בני-אדם בהפצצות אוויריות של "הקואליציה הסעודית" שנערכו ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה.
--
טוניסיה – טרור: מקורות רשמיים בטוניסיה מסרו ב-24 בנובמבר 2015 על הריגתם של 12 מחיילי המשמר הנשיאותי בפיגוע התאבדות שהתבצע בעיר הבירה. עוצר הוטל על הבירה טוניס. מצב-חירום הוכרז במדינה למשך חודש. ארגון "המדינה האסלאמית" כנראה אחראי לפיגוע הקטלני.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-24 בנובמבר 2015 על הריגתם של 11 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון הפועל במזרח המדינה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-24 בנובמבר 2015 על הריגתם של 4 אזרחים בקרבות בין טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-שבאב" הפועלים במרכז סומליה.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-24 בנובמבר 2015 על הריגתם של 6 מהגרים סודאנים מירי של חיילים מצרים שפעלו ליד הגבול עם ישראל. מקורות צבאיים במצרים מסרו על הריגתם של 3 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל ברפיח בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון סיני. כמו כן נמסר על הריגתם של 7 בני-אדם (כולל שופט בכיר) מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים באל-עריש. מקורות נוספים מסרו שהופעלו  2 מכוניות-תופת.
--
רוסיה – טרור אסלאמי – קווקז: מקורות צבאיים רשמיים ברוסיה מסרו ב-24 בנובמבר 2015 על הריגתם של 14 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון-הקווקז.
==

ד"ר יוחאי סלע

==
Made in Israel -  2015
חדשות המזרח התיכון. צילום: ד"ר יוחאי סלע
Tel Aviv - Ramat Aviv

No comments: